woensdag 18 februari 2015

Geel!?

Yellow




Psychologische Kleurbetekenis Geel
  • ·      Oersymbool: Het kind in de speel- en communicatiefase
  • ·      Naar buiten gericht
  • ·      Geest gericht
  • ·      Levenslustig
  • ·      Rationaliserend, extravert



Geel, ik moet zeggen dat het niet helemaal mijn kleur is. Of eigenlijk, gewoon niet mijn kleur is. Ik weet niet wat het is, maar ik heb het gewoon niet zo met de kleur geel en geel heeft het niet zo met mij denk ik.
Toch is geel wel een kleur waar ik op de een of andere manier vrolijk van wordt. Ondanks dat ik het niet als accent kleur in mijn outfits en interieur heb koppel ik de kleur altijd aan zon, zomer, frisheid, nieuwe dingen en spelende kinderen.

Betekenis kleur geel positief:
  1.  
  2. ·      Luchtig
  3. ·      Zakelijk
  4. ·      Beweegelijk
Betekenis kleur geel negatief

  1. ·      Concentratieproblemen
  2. ·      Nerveuws
  3. ·      Rusteloosheid



Ik maakte een collage met gele dingen die ik wel mooi vond of waar ik 2 keer naar moest kijken.
Misschien is het tijd om de kleur geel wat meer te koesteren. Het is namelijk een kleur die ontzettend opvalt en veel aandacht naar zich toe trekt. En misschien is dat wel wat ik nodig heb.

Ik ben wel benieuwd, wat vind jij van geel en heb jij ook zo’n soort kleur waar je het niet zo mee hebt? Let me know!


Fijne dag dames!

You might also like