dinsdag 20 mei 2014

Films van de afgelopen tijd!


In de mei vakantie heb ik weer een aantal films gekeken, en dat wilde ik weer even met jullie delen! Vaak in de vakantie kijk ik veel meer films dan normaal, omdat ik er gewoon meer tijd voor heb. 
Sinds kort kijk ik ook nog een serie, dus daar gaat helemaal veel tijd in zitten. Ben je benieuwd?





Now you see me is een film die mijn vader heel erg gaaf vond, dus besloten mijn broer en ik hem maar eens te kijken. Het is een aparte film, met veel 'mindfuck' momentjes. Het is goed uitgewerkt, maar het verhaal mocht iets krachtiger aangezet worden. Ik vind het altijd gaaf als er veel gebeurd in een film, dat was hier niet erg het geval naar mijn mening.
'The Four Horsemen' is een groep goochelaars onder leiding van Atlas. Tijdens het uitvoeren van hun magische show overvalt de bende een bank op een ander continent om vervolgens de winst onder het publiek te verdelen. De FBI-agent Dylan is vastberaden om de goochelaars te laten boeten voor hun misdaden. Hij wordt echter gedwongen om samen te werken met Alma, een rechercheur van Interpol. Uit wanhoop keert Dylan zich tot de beroemde magiƫr Thaddeus die beweert dat de bankoverval gepleegd is middels vermommingen en videobedrog.De film is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Richard Phillips, kapitein van het vrachtschip Maersk Alabama. In 2009 werd dit schip door Somalische piraten gekaapt en Phillips gaf zichzelf op als gijzelaar, om zijn bemanning te redden.









Er kwamen wat vrienden langs van mijn broer en mij en ze besloten deze film te kijken. In het begin wist ik niet goed wat ik moest verwachten en waar deze film naar toe zou leiden, ik had nog helemaal niets gelezen over de film. Een heftige film, maar toch ook wel op sommige punten langdradig, de film duurt dan ook maar liefst rond de 2 uur.
Zeker waardig om te kijken, helemaal als je beseft dat het een waargebeurd verhaal is.

De film is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Richard Phillips, kapitein van het vrachtschip Maersk Alabama. In 2009 werd dit schip door Somalische piraten gekaapt en Phillips gaf zichzelf op als gijzelaar, om zijn bemanning te redden.






En dan Gossip girl, ik ben het begonnen te kijken. Jep, nu pas. Ik weet dat het nogal achterhaald is, maar het blijft leuk. Ik vind het geweldig dat het zo'n typische meiden serie is. Er gebeurd elke aflevering lekker veel, en dat is iets wat mij snel pakt. Vandaag ben ik ongeveer bij seizoen 4 aflevering 15.
Ik ben wel benieuwd, hebben jullie Gossip girl al eens gezien?

Fijne dag nog ladies!

You might also like