zaterdag 15 februari 2014

Nivea Verzachtende tonic en reinigingsmousse



Vandaag heb ik weer een review over deze reinigings producten van Nivea!
Ik heb een droge/ gemengde huid en wil mijn huid vaak goed maar snel reinigen met een onder andere een facewash.
Toen ik deze producten in de schappen zag liggen gaf ik ze een poging. Benieuwd?





Als eerste deze producten van Nivea, de producten voor een droge of gevoelige huid. Ik heb daar zelf wel last van, dus ik was benieuwd.

De verpakkingen zien er leuk uit. Clean, roze, girly, en met het oude vertrouwde Nivea logo er op. Wel vind ik dat het misschien iets minder tekst kan bevatten, maar ach, dat zijn we ondertussen wel gewend bij de meeste producten.


Laten we beginnen met deze reiniging mousse. Nivea noemt het een verzachtende mousse, verrijkt met amandelolie en Hydra IQ.
Sinds ik een paar maanden terug een reiniging mousse heb geprobeerd vind ik het ontzettend leuk en fijn om te gebruiken. Je drukt op het pompje en er komt een klein dotje schuim/mousse uit.

De mousse reinigt niet verkeerd, maar, aangezien ik echt een droge huid heb voelde ik na een goede reiniging toch erg lichtelijk het "squeecky clean" gevoel.
Ooit schreef Cynthia van Misslipgloss.nl een artikel erover, en sindsdien ben ik wel anders gaan kijken naar de verschillende face washes.

Nu moet je er wel bij bedenken dat het winter is, en dat mijn huid nog droger is dan normaal. De wind, regen, verschil van kou en warmte is nou eenmaal niet erg goed voor je huid, right?


En dan hier de zelfde mousse, maar dan voor de normale tot gemengde huid. Deze is volgens Nivea verrijkt met vitamine E en ook weer met Hydra IQ. Tja, mij doet het niet zo veel, het moet voor mij gewoon werken en niet te veel uitdrogen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, kijk jij veel naar de ingrediënten van reinigers? En waarom is dat?

Ook deze reiniger is weer prima in het verwijderen van vuil op je huid, maar deze is, zoals wel verwacht, nog iets meer uitdrogend.
Waarschijnlijk is deze reiniger prima voor mensen met een vette of normale huid, voor mij is hij toch net even too heavy.

De geuren zijn van beide mousses neutraal, en doen mij een beetje aan baby doekjes of baby producten denken. Ik houd er wel van!
Beide mousses zijn €6,99.


Zie hier, het hoopje schuim uit één pompje.


En dan de tonic!
Deze is ook weer voor de droge en/of gevoelige huid, wederom met amandel olie en Hydra IQ.
Er is een tijd geweest dat ik zweerde bij tonic, maar de laatste tijd schiet hij er behoorlijk vaak bij in.
Ik breng het altijd op een watje aan en ga er na mijn facewash, over mijn gezicht heen. Ik laat dat even drogen en daarna breng ik mijn nachtcrème aan.
De geur is vrij neutraal en hetzelfde als die van de andere twee producten, wat er fijn is.

De tonic prikt niet, maar is wel lekker verfrissend. Vaak vind ik tonics niet heel erg vernieuwend of anders dan andere, maar deze is oké voor de prijs. Die was namelijk €6,50.

Wat gebruik jij op dit moment als reiniging?


Photobucket

You might also like