zondag 26 januari 2014

What to do?

Don't Look Back. | via Tumblr

Zoals jullie weten zit ik nu in mijn examen jaar en dat betekend dat je moet gaan nadenken over een vervolg opleiding!
Een moeilijke stap voor velen, vooral de gene die totaal niet weten wat ze willen doen. It's a big world, met zoveel mogelijkheden, dat je soms door de bomen het bos niet meer kunt overzien.
Ook ik heb behoorlijk zitten nadenken over mijn toekomst na de middelbare school.


Gelukkig was het niet zo erg dat ik totaal niet wist wat ik wilde, ik wist wel dat ik de communicatie, pr, marketing, management kan op wilde gaan. Tenminste, ergens in die hoek dan.

Ook was ik na één opendag van een school meteen over, ik moest en zou naar het Grafisch lyceum in Rotterdam. Al meerdere mensen die ik ken hebben daar hun opleiding gedaan en waren erg enthousiast over de school.

Het grafisch lyceum heeft verschillende creatieve opleidingen, die erg uiteenlopen. De opleidingen die mij aanspraken waren toch wel "media management" en "redactioneel medewerker". Twee behoorlijk verschillende opleidingen, die tegelijkertijd allebei mijn interesse trokken.
Ik hou ervan om dingen te regelen, de touwtjes in handen te nemen en de taken te verdelen over mensen die net zo gemotiveerd zijn als ik. Maar tegelijkertijd ben ik ook dol op stukken schrijven, communicatie en PR, etc.

Twee tegenstrijdige punten die de laatste dagen behoorlijk aanwezig zijn in mijn hoofd, vooral omdat het niet zomaar iets is. Uiteraard is het geen wereldramp als ik het toch niet geweldig vind waar ik voor heb gekozen, maar het is wel iets wat je die komende 3 jaar eigenlijk wilt gaan doen.

Ik ben wel benieuwd wat er uiteindelijk uit zou komen en wat ik volgend jaar zal gaan doen op het GLR.
Ook ben ik benieuwd naar jullie! Weet jij al wat je na je middelbare school wilt gaan doen? Of heb je nog totaal geen idee? Let me know!
Photobucket

You might also like