donderdag 16 januari 2014

Een eigen domein!



Waarschijnlijk zagen de meeste het gisteren al, maar er is groot nieuws! Ik heb eindelijk een echt eigen domein met .nl! Vanaf gisteren kun je mijn site benaderen door simpelweg inspiredbybeauty.nl in te typen.




Ik dacht er al een tijdje over, en eigenlijk al echt een jaar. Toch maakte ik hiervoor de stap niet door verschillende redenen.
Het zou een gedoe worden, dat wist ik al wel, het kost geld, ik zou nieuwe visite kaartjes moeten maken en ik zou er niet veel profijt uit halen omdat ik weinig update op mijn blog. Allemaal redenen die in mijn hoofd omgingen waardoor ik toch maar bij blogspot bleef.

Een paar weken, en eigenlijk echt sinds een paar dagen voelde ik toch echt wel dat een eigen domein een uitkomst zou zijn. Heel vaak zijn er mensen die willen weten waar ze mijn blog kunnen vinden en dan kom ik aan met mijn mega lange adres.
Ook vond ik het gewoon veel professioneler staan, ook al vind ik mij en m'n blog niet helemaal professioneel, die uitstraling mag die best hebben!

Een paar dagen geleden hakte ik de knoop door en vond ik het een mooie tijd, een nieuw jaar, een nieuwe start voor inspiredbybeaut.NL!


Secure and Cheap Domain Name Registration from Zero Designs, Our Domain Registration Service is professional, affordable and flexible to meet your needs.


Ik deed wat research naar de beste site waar ik mijn domein kan aanvragen en ik mailde wat naar verschillende sites. Bij Mijndomein.nl werd ik meteen goed geholpen en ik kreeg er een fijn gevoel bij. Ook de uitspraken over mijndomein waren zo goed als allemaal positief.

Ik kocht het domein, en ik merkte dat ik meteen een karretje van de achtbaan in stapte. Het klinkt raar, maar mijn blog is toch wel echt een groot deel van mij, en met dit soort dingen merk je dat nog sterker.
Eerst zou ik even moeten wachten tot de betaling en alles was afgerond en de instellingen aan de kant van Mijndomein waren ingesteld.

Achteraf was het niet heel ingewikkeld, maar ik heb me er wel behoorlijk zorgen en druk om gemaakt en bovendien ook nog eens ontzettend veel gegoogled en gevraagd.
Toen na anderhalve dag mijn blog nog niet terug de lucht in was maakte ik me wel zorgen. Ik wist dat het ook langer zou kunnen duren, maar toch ga je dan de kriebels voelen.
Iemand raadde mij aan om de instellingen opnieuw uit te voeren. Dat deed ik en, voilá! Het was allemaal gelukt. Mijn blog was weer online, maar nu met .nl!

Heel erg bedankt voor de lieve berichtjes en meldingen over de error die je kreeg te zien toen mijn site offline was, en voor jullie geduld.
Ik ben in ieder geval heel erg blij dat alles nu werkt en goed is gegaan, nu heb ik zeker weer een enorme motivatie boost om lekker te bloggen!


Ik hoop dat jullie het leuk nieuws vinden, ik vind het in ieder geval een enorm grote stap!

Photobucket

You might also like