dinsdag 27 augustus 2013

Review: Pure shine lipsticks Hema 12 + 17


Lipstick, ik kan er geen genoeg van krijgen. Nooit. Niet. Een tijdje geleden zag ik op een paar blogs de nieuwe lipstick lijn van de Hema voorbij komen, namelijk de Pure shine collectie. De meeste waren er helemaal lyrisch over, dus tja, je kan dan als ware lipstick lover niet anders dan er ook iets van te kopen!
Ze schijnen super lang te zitten en prachtig gepigmenteerd te zijn, dus ik was benieuwd!



De verpakking, tja, zal ik hier maar niet te lang over door gaan? Het blijft hema, is simpel en ziet er goed koop uit. Dat kan ook niet anders, want voor de 2,50 waar je ze voor koopt kan je geen luxe, magnetische, prachtig uitziende hulzen verwachten, dus is dit eigenlijk nog helemaal niet zo slecht.
Ik heb 2 kleuren gekocht, namelijk nummer 12 Bright Pink, een knal maar dan ook knal roze kleur, en nummer 17 Coral, een koraal tint die wat meer naar rood/oranje neigt.
De namen zijn niet super origineel vind ik, hier hadden ze misschien iets meer fantasie in kunnen stoppen. Maar ach, wat boeit ons die namen nou eigenlijk? We willen kwaliteit van de lipstick zelf, en daar hoeven we geen prachtige buitenkant voor te hebben. Right?


Dit is nummer 17 Coral, en zoals je ziet is het een hele mooie kleur waar je veel pigment van verwacht, tenminste, dat verwachte ik wel. Hij lijkt nu knal rood, maar hij is echt wat meer koraal/oranje, wat de lipstick wel weer apart maakt. Ik bedoel, hoe vaak hebben we die standaard rood nou wel niet gezien? Hij blijft classy, maar als je wat moderner en vernieuwender wilt zijn kan je eerder naar zo'n soort tint kijken.

Ik weet niet of het een kleur is die ik snel zou dragen, maar misschien ook weer wel. Wauw, Kim, wat ben je toch weer duidelijk...
Nee, ik bedoel dat ik de laatste tijd weer wat meer felle lipsticks wil dragen omdat ik dat gewoon heel gaaf vind. Geen uitgebreide ooglook maar gewoon een simpele eyeliner en dan een knallende lip erbij. Je bent super snel klaar en het staat super fris en catchy!


 En dit is de kleur 12 Bright pink. Zoals de naam al zegt, dit is een knallend roze kleur, super gaaf!
Ik denk dat hij in de huls heel veel anders overkomt dan als hij op je lippen zit, zo lijkt hij nog wel mee te vallen met het knal gehalte.
Ik wilde altijd al een echt knal roze kleur, maar ik was altijd bang dat het heel barbie achtig over zou komen, en daarom hield ik mij in. Toch vond ik dit keer de verleiding gewoon te groot om hem te laten liggen, testen die handel! Onder het mom van, het is voor de site ;)
De lipstick zou nog sheer kunnen zijn als je hem zo ziet, maar, ik beloof jullie een beter en veel leuker resultaat!


Look!! De kleuren poppen er echt uit en ik moet zeggen, dat ik dat ook wel verwacht had. Ik bedoel, waarom zijn anderen er anders zo gek van?  De kleuren zijn super gaaf, en geven pigment af waar je u tegen kan zeggen. Ook is de structuur gewoon perfect, niet te droog, niet te creamy. Gewoon perfect.
Ik vind het altijd wel fijn als een lipstick goed creamy is maar niet dat hij in de lijntjes trekt, dan is de structuur goed.
Eigenlijk zie je de kleur het beste op je lippen, dus laten we daar ook maar even naar gaan kijken.


Dit zijn mijn lippen met alleen een klein laagje kleurloze lippenbalsem.


En dit is met nummer 17 op mijn lippen. Ik vind de kleur echt super gaaf, helemaal in combinatie met een winged eyeliner, is je look binnen mum van tijd gepiept, super handig dus!
Het aanbrengen gaat super goed en snel, geen nare ongelijkmatigheden en strakke lijntjes, that's what we want! Hema snapt het tenminste.


En dit is nummer 12, de knal roze kleur. Tja, ik denk dat ik nog een favoriet erbij heb, de 3e op rij. De kleur is super functioneel, je kan hem zelfs ook als lichte blush gebruiken, en je kan hem natuurlijk ook lichter op brengen zodat je wat minder die felle kleur hebt.
Dat is dus zeker een tip, ben je nog niet zo bekend met lipstick of wil je gewoon niet zo dat alle aandacht naar je lippen gaat? Ga dan met je vinger over de lipstick en dep de kleur zachtjes op je lippen. Zo kun je de kleur opbouwen en beginnen met een heel zacht roze kleurtje!

Voordelen:

  • Blijft super goed lang zitten
  • Slijt mooi
  • Goedkoop (2,50)
  • Leuke kleuren


Nadelen:

  • Goedkope verpakking
  • De namen staan niet op alle hulzen
En je kan het alweer zien, ik ben razend enthousiast over deze lipsticks! Neem zeker even een kijkje zodra een Hema in jou ooghoek verschijnt en neem de moeite om ze in ieder geval te swatchen. Hou je zelf dan nog maar eens tegen om ze niet te kopen.

Have a nice day ladies!

De Pure shine lipsticks kun je voor 2,50 bij de meeste Hema filialen kopen.


Photobucket

You might also like