woensdag 28 augustus 2013

Films van de afgelopen tijd!


De tijd vliegt, en dus ook de hoeveelheid films die er doorheen gaan! Ik heb de afgelopen tijd weer wat films gekeken, voornamelijk in de zomer. Niet dat ik dagelijks een film kijk overdag, maar meer in de avond, op slechte regenachtige dagen of gewoon als ik zin heb en er is niets anders te doen.
Ik hoop dat ik jullie op deze manier weer wat tips geef om leuke films te kijken, dus kijk lekker mee!







Laten we maar beginnen met een film die heel luchtig is, en eigenlijk meer voor kinderen is bedoeld. Tja, ik keek hem omdat mijn vader hem een keer had gedownload en ik dacht laat ik eens gaan kijken.
Vreemd genoeg vond ik het verhaal nog best zielig, maar eigenlijk ook wel weer heel simpel en luchtig gehouden voor kinderen die het kijken. Het verhaal gaat echt nergens over, er zit geen spannend punt of iets in. Logisch, aangezien dit wel echt een film is voor jonge kijkertjes. 

Voor Tobias komt Mees Kees, de nieuwe invaller op school, precies op tijd. Door de juf werd hij om niets de klas uitgestuurd. Ook kreeg hij vaak strafwerk. Raar, want Tobias is namelijk best slim, heel vrolijk en supergrappig. Mees Kees geeft heel anders les dan de juf. Dat is omdat hij nog stagiair is. Gelukkig helpen de kinderen hem met lesgeven. Met biologie kijken ze bijvoorbeeld Spider-Man en met rekenen zetten ze de tafels op z’n kop. Al bloeit Tobias door de aanwezigheid van Mees Kees op, Kees merkt dat er iets met Tobias is. Hij heeft nooit brood mee bijvoorbeeld. Dat komt omdat zijn vader overleden is en zijn moeder de hele dag in bed ligt. Mees Kees ontfermt zich over Tobias. Hij deelt zijn boterhammen met het heerlijke omeletje van zijn moeder met hem, neemt Tobias mee uit flipperen en laat hem gezellig ‘nablijven’. De strenge directrice Dreus vindt het maar niets…


Dan heb ik ook een ontzettend leuke komedie film gekeken, namelijk Identity thief. Ik heb zo gelachen bij de eerste paar seconden van de film, dat ik meteen wist dat hij ontzettend leuk zou zijn. En dat was hij!
Ik vind de vrouw in deze film echt een tof wijf, ze kan zo leuk dat typetje na doen! Ik denk dat als je de trailer hebt gezien dat je zeker meer wilt zien van deze film!

Diana (Melissa McCarthy) leidt een luxueus leventje in de dure buitenwijken van Miami. Met een oneindig saldo op haar rekening koopt ze alles wat haar hartje begeert. Er is echter één probleem: de rekening staat niet op haar naam. Ze pleegt identiteitsfraude op ene “Sandy Bigelow Patterson,” een simpele accountant die aan de andere kant van Amerika woont. Met maar één week te gaan voordat zijn kleine bedrijf de mist in gaat, moet de échte Sandy Bigelow Patterson (Jason Bateman) naar het Zuiden vertrekken om de vrouw te confronteren die misbruik maakt van zijn persoonlijke gegevens en zijn geld zien terug te krijgen. Eenmaal aangekomen komt hij erachter dat je eigen identiteit proberen terug te krijgen moeilijker is dan hij had verwacht.


Verder heb ik ook Jack the giant slayer gezien, een fantasie/avonturen film met een hele mooie animatie. Letterlijk vertaald: Jack de reuzen slachter. En ja, die naam past helemaal bij de film! Het verhaal heeft veel weg van het verhaal van Jaak en de bonenstaak, maar dit is zo'n verhaal wat een enorme moderne twist heeft gekregen, ik vind het leuk!



De film vertelt het verhaal van een eeuwenoude oorlog die opnieuw oplaait wanneer een jonge boerenknecht onbewust een poort opent tussen onze wereld en die van een angstaanjagend ras van reuzen. Als de reuzen weer voor het eerst in deze eeuw worden losgelaten op Aarde streven ze er naar om het land terug te winnen wat ze ooit hebben verloren. Jack probeert hier met gevaar voor eigen leven een stokje voor te steken. Vechtend voor een koninkrijk, de bevolking, en de liefde van een dappere prinses komt hij oog in oog te staan met de niet te stuiten krijgers, waarvan hij dacht dat ze alleen in legendes voorkwamen. Nu heeft hij de kans om zelf een legende te worden.



Een echte meiden film, en dit is van alle films uit dit artikel toch wel mijn favoriet! Het is een hele leuke Komedie die geweldig is voor een avondje met je vriendinnen of gewoon in je eentje. Ik vond het heerlijk om deze film te zien! Dit is trouwens al wel best een oude film, maar dat mag de pret zeker niet drukken! Ik ben benieuwd hoeveel mensen deze al gezien hebben!



Rebecca Bloomwood (Isla Fisher) is een jonge vrouw die samen met haar beste vriendin in een flatje woont. Ze heeft een saaie baan en vindt dat ze niet genoeg betaald krijgt. Dat is niet handig, want Rebecca heeft een koopverslaving. Naast deze verslaving die haar veel geld kost, moet ze ook nog eens tal van achterstallige rekeningen betalen. Ze weet niet meer hoe ze er mee aan moet, tot ze een betere baan krijgt als financieel journalist in New York.


Epic is de laatste film die ik heb gezien, samen met een vriendin. Het is een ontzettend grappige, leuke en mooi gemaakte animatie film. Het verhaal is leuk en origineel, en eigenlijk ook helemaal niet zo voorspelbaar!
In het begin hoor je de stem van Beyonce voorbijkomen, maar dat is al heel snel over omdat dat karakter dood gaat. Tja, zou het misschien te duur zijn om Beyonce een karakter een hele film te laten inspreken? 


Een tienermeisje wordt getransporteerd naar een diepe bosrijke omgeving waar een strijd gaande is tussen de krachten van het goede en de krachten van het kwade. Ze voegt zich bij een groep wezens en samen worden ze belast met de taak om hun wereld te redden, en die van ons. Zou het haar lukken?

En dit was het weer voor deze keer, ik heb weer lekker veel films gekeken als ik het zo zie! Ik vond alle films heel erg leuk en het zijn zeker aanraders! 
Have a nice day!
Photobucket

You might also like