zondag 21 augustus 2011

Back to school tips en tricks!

Zo langzamerhand eindigt de vakantie en begint iedereen weer met werk en school. Ook zie je weer op veel beautyblogs en op youtube alle back to school looks verschijnen. Omdat daar al genoeg van is, en ik iets anders wil doen heb ik speciaal een artikel met back to school tips en tricks!
Camel and sage plaid skirt Made to order by amourouse on Etsy

Daar is hij dan: Je eerste schooldag na de vakantie.

Het begint natuurlijk allemaal met het bijkomen van de vakantie en het wennen aan de vroege tijden om op te staan. Stap onder de douche om gelijk wakker te worden en je fris en fruitig te voelen.

Dan je kleding, het is natuurlijk leuk om er fashionable uit te zien maar zorg dat je je comfortabel voelt.

Je haar is voor de meeste meisjes ook een belangrijk punt. Vandaar het spreekwoord: als je haar maar goed zit!☺ Wil je een leuke vlecht of iets anders met je haar doen kijk dan of je het op school zelf kan doen. Vooral als je (een eindje) moet fietsen zoals ik, waardoor je huis al snel pluizig en frizzy word.
Neem een mini borsteltje mee en bijvoorbeeld het mini serum van andrelon.

Make-up, als ik bij dat onderdeel ben word ik meteen vrolijk. Ga geen niewe dingen proberen maar hou het bij je dagelijkse basic look. Doe waar jij je prettig bij voelt en hou je gedachten niet bij andere meisjes uit je klas die wel elke dag een laag foundation op hebben.
we're not in wonderland anymore, alice
Dan zitten je 1e weken er op en begin je in je dagelijkse ritme te komen.
Bij mij is het altijd zo dat ik super geordent het jaar in ga en dat ik halverwege het jaar een paar schriften kwijt ben, wiskunde in mijn engels schrift staat en vergeet in welk hoofdstuk we zijn.
Tips kan ik het niet echt noemen, maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Pak je tas de avond van te voren in en check het voordat je naar school gaat nog even na. Het lijkt misschien onzin, maar niks is zo onnodig om na te blijven voor zo iets sulligs.

Hou 1 schrift appart voor je creatieve uitspattingen en maak niet van je wiskunde schrift 1 groot teken schrift. Pak als je je boeken pakt ook gelijk je tekenschriftje zodat je als je wat wil tekenen niet moeite hoeft te doen en toch naar je nette schrift graait.

Dan nog het huiswerk, I know it sucks maar het is oh zo vervelend om op het laatste moment alle stof door te lezen en net aan een 5 krijgt.

cute, papers, school, school work, socks - inspiring picture on Favim.com

Als je op krijgt zijn het bergen en thuis weet je niet waar je moet beginnen. Begin met een planning maken met wanneer je wat doet, elke dag 4 opdrachten maken is minder dan die 38 opdrachten van dat hoofdstuk.

Probeer er wat gezelligs van te maken en als je thuis komt kan je weer genieten van mijn filmpjes en artikelen!

I see you next time
xx Kim

You might also like