zondag 24 april 2011

DIY: Poeder maken.

Mischien weten somigen van jullie het al, of hebben het gezien in het laatste stash filmpje, mijn poeder is kapot! Ik had hem een keer mee in mijn tas en toen ik thuis kwam lag hij in duizend stukjes.
Dit is wat je nodig hebt.

Super jammer natuurlijk want er zat nog best veel in. Het is een poeder van Essence en wou eigenlijk een nieuwe kopen van catrice of van NYC gewoon om uit te testen.
Ik zocht wat op youtube en zag veel filmpjes waar in mensen er alcohol bij toevoegden, maar vond dat wat overdreven. Ik zocht wat verder en zag niet veel simpele ideeien. Op beautylab.nl zag ik een artikel over haar bronzer die ze als getinte dagcreme maakte, en bedacht me dat ik dat ook kon doen met mijn poeder.
Ik dacht er nog eens over na en vond het uiteindelijk toch niet zo'n goed idee, want ik dacht dat het heel snel zou bederven. En toen begon het expirimenteren: ik prakte mijn poeder helemaal fijn.
Ik prakte de poeder fijn met de achterkant van mijn blush kwast en oogschaduw kwastje. Zorg dat alle grove stukjes eruit zijn. Een vriendin van me heeft dit ook gedaan en heeft daarboven een een poeder sponsje gedaan. Ook een idee, alleen wist ik dat het er uit zou gaan en ging dus een stapje verder met experimenteren.

Pak een munt stuk en doe die in het midden van een tiseu of plastic boterhammen zakje en druk daarmee de poeder plat. Zorg dat je niet TE veel druk geeft want dan maak je hem aan de andere kant weer stuk.

Je ziet het patroon van het muntstuk nog zitten, maar dat gaat later wel weg.



Leg er 1 of 2 watjes op en druk het nog wat aan. Je poeder is gemaakt! Wees nog wel super voorzichtig, want eigenlijk zit de poeder gewoon los in de pan. Maar het kan er minder makkelijk uit en je kan er gerust zachtjes met je kwast over heen. Is het weer wat gebroken? Druk het dan wat aan met het watje en je bent klaar!


You might also like