dinsdag 24 maart 2015

Greenland saltscrub


Een tijdje geleden kreeg ik van Greenland de nieuwe scrub salt opgestuurd. Super leuk natuurlijk, dus ik ben dit product meteen gaan testen! Ik heb de scrub salt in de geur kokosnoot en mandarijn, ik was heel benieuwd!
Een goede scrub is bij mij niet uit mijn wekelijkse routine weg te denken. Ik houd er van hoe zacht mijn huid er van wordt en dat mijn huid vrij is van dode huidcellen.
Vooral in de zomer is schubben een must voor mij om velletjes te voorkomen. Is dit dus de ideale zout scrub? Let's find out!

Greenland is een merk wat ik al een tijdje ken en ik heb er al wat producten van. Over het algemeen vind ik het hele fijne producten, met een mooie verpakking en ook nog eens met een heerlijke geur zijn voorzien.
Over Greenland:
Greenland bodycare is opgericht in Nederland in 1990. Het merk Greenland bodycare is volledig toegewijd aan de ontwikkeling van huidverzorging en home cosmetica op basis van natuurlijke en biologische ingrediënten. De fruitextracten, etherische oliën en natuurlijke boters in de Greenland bodycare producten beschermen, hydrateren en voeden de huid en zijn een genot voor je zintuigen. De ingrediënten zijn op en top natuurlijk en uitgebreid getest, maar altijd dierproefvrij. Natuurlijk verwennen dus! Natuurlijk worden onze producten met de grootst mogelijke zorg samengesteld en daarnaast besteedt Greenland bodycare veel aandacht aan de verpakking. De Fruit Emotions serie en de Lipbalms zijn verpakt in stijlvolle en herkenbare aluminium verpakkingen. De producten verwennen de zintuigen in optima forma: ze hebben een fantastische geur, ze voelen heerlijk aan op de huid en zien er dus ook goed uit. Het zijn met recht eye-catchers in jouw badkamer of tas! Greenland producten worden momenteel geëxporteerd naar meer dan 35 verschillende landen over de hele wereld en is een onderdeel van Holland Beauty Concepts B.V.




Ingrediënten:
Maris Sal, Citrus Nobilis Peel Oil, Limonene, Parfum, Cocos Nucifera Fruit Extract, Aqua, Glycerin, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin.

Vrij van: 

Parabenen, Colorants, Gluten, SLS/SLES, Silicons, Mineral oils, Phtahalates, Propylene glycol, Formaldehyde, Alcohol, Micro plastics

De ingrediënten lijst is fijn om te zien, weinig poespas, geen enorm lange lijst. Wat betekend dat er zo min mogelijk overbodige ingrediënten in zitten.


De verpakking zit goed vol, het is een makkelijke bus waar het zout in zit. Het zout is vrij grof en hard. Hier moet je van houden, want ik kan begrijpen dat sommige dit iets te heftig zouden vinden. Ik niet, persoonlijk houd ik wel van een wat hardere scrub korrel.

Ik koos voor de geur kokosnoot en mandarijn omdat ik dol ben op kokosnoot! Het liefst ruiken al mijn beauty producten ernaar, ik vind het echt heerlijk!
De combinatie met mandarijn is een erg goede keuze, ik vind de scrub lekker zoet en zomers ruiken.

Na het scrubben is mijn huid super zacht maar moet ik het nog wel even verzorgen met een lekkere bodylotion.


De scrub is verder te koop in vijf verschillende geuren: papaya-lemon, lime- vanilla, grapefruit-ginger en strawberry-anise.

De potten scrub zijn te koop voor 9,95 (400 gram) in verschillende drogisterijen en apotheken, maar uiteraard ook op de website van Greenland.


Welke scrub vind jij erg lekker?

You might also like