maandag 23 februari 2015

Sara's column 'Dankbaar zijn'

Bron: weheartit
Hi, vandaag is het maandag en voor sommige het begin van de vakantie, en voor de andere net weer het begin van school ;) Hebben de mensen die weer naar school moeten een fijne vakantie gehad? Ik hoor het graag ;) Voor mij staat er nu een vakantie voor de deur, maar helaas moet ik ontzettend veel leren voor mijn examens. Een hele fijne vakantie allemaal. Vandaag ga ik het hebben over 'dankbaarheid' Wat betekent dat nou eigenlijk, en hoe laat je echt zien dat je dankbaar bent? Ik hoop dat jullie er iets uit kunnen halen voor jezelf, veel leesplezier. Trouwens, mijn eigen blog kan je vinden op www.saravanhees.weebly.com

Dankbaarheid, wat houdt dat nou precies in? Op wat voor momenten ben je dankbaar? Wanneer je een nieuwe laptop krijgt van je ouders? Wanneer je over het strand heen loopt met je familie, en je beseft hoe blij je mag zijn dat je familie hebt? Wat is dankbaarheid?

Ik merk zelf vaak dat mensen dankbaar zijn als ze iets materialistisch hebben gekregen. Denk aan een nieuwe laptop, camera of nieuwe schoenen. We zeggen dan ook altijd 'dankjewel!' tegen onze ouders. Want we zijn altijd blij als we zoiets nieuws krijgen, en terecht. We mogen heel blij zijn. Wanneer iemand iets meemaakt wat tegen zit hoor ik vaak 'wat heb ik toch een leven wat steeds tegenzit, wat heb ik het zwaar. ' Dit zegt iemand vaak als iemand bijvoorbeeld niet op vakantie gaat, een opa of oma net is overleden of wanneer diegene iets niet kan kopen. We zijn al snel ontevreden over ons leven, en zouden het liefst met iemand willen ruilen. Als iemand tegen mij zegt dat die zijn leven, zoals die het zegt 'haat' krijg ik toch een heel slecht gevoel vanbinnen. Ik kan hier heel slecht tegen. Kijk eens om je heen, je kan naar school toe, je hebt merkkleding aan, je hebt vrienden en familie die van je houden. En dan zeg jij dat je je leven haat? Kijk eens naar je leeftijdsgenoten in ontwikkelingslanden, die kunnen niet naar school, hebben geen kleding of eten, en hebben geen familie en vrienden. We kunnen soms echt even in onze handen knijpen dat we in het veilige Nederland of Beligiƫ leven. Hoe dankbaar we mogen zijn hiervoor. Want als wij het echt willen, kunnen wij alles bereiken wat we willen, wij hebben die mogelijkheid. Wees dankbaar voor alles wat je hebt.

Haal alles uit je leven, en wees dankbaar voor alles wat je hebt meegemaakt, en wat nog mee gaat maken.

Heel veel liefs,
Sara

You might also like