dinsdag 13 januari 2015

Tijd besparen, doe je zo!



Waarschijnlijk herkennen we het allemaal wel, je ligt 's ochtends in je bed en je wekker gaat voor school of werk. We blijven even liggen en klikken vervolgens op de snooze knop.
Na zo'n 5 keer de snooze knop ingedrukt te hebben moeten we er dan toch echt uit en heb je nog 10 minuten om alles te doen. STRESS!
No panic, ik geef je vandaag wat tips om tijd te besparen zodat jij wat langer in je bed kan liggen. Want hé, dat mag best met deze donkere tijden!


Als eerste, je kan de dag van te voren al behoorlijk veel doen! Denk bijvoorbeeld aan je kleding klaar leggen, je tas inpakken en je brood klaarmaken. Het is zo veel fijner als je de volgende ochtend gewoon je spullen kan pakken en gelijk de deur uit kan.

Food!
Maak de avond van te voren je brood klaar voor de ochtend en om mee te nemen die dag. Doe het in een zakje en in de koelkast. Zo hoef je de volgende ochtend alleen maar alles bij elkaar te pakken!

Kleding!
Kleren uitkiezen doe ik zelf liever altijd de dag zelf, want ik kan niet mijn outfit bepalen op de dag ervoor. Waarom? Omdat ik me die volgende dag alweer heel anders voel en ik geen zin in die ene broek of dat ene rokje heb.
Vandaar dat het weinig voorkomt dat ik de dag van te voren kleding klaar leg, maar het kan uiteraard wel. Leg één of twee outfits klaar die je de volgende dag aan wilt doen. Vaak heb je net wat meer tijd en kan je er elke dag super uit zien! Dus niet in de ochtend half slapend die ene sweater uit je kast graaien, maar een outfit waarvan niemand aan je ziet dat je hebt uitgeslapen. Ka-ching!

Pack your stuff!
Ook dit kun je de dag van te voren doen, zodat je op de dag zelf alleen nog je mobiel, je brood en wat drinken er in hoeft te doen!

Geen afleiding!
En dan verder zijn er uiteraard wat tips voor de ochtend zelf.
Ik denk toch wel het belangrijkste, zorg dat je niet afgeleid wordt! Ook al is je kamer nog zo'n troep, is je mobiel nog zo interessant en staat net je favo TV programma op, negeer het! Je hebt haast en probeert fatsoenlijk de deur uit te komen.

Belangrijke dingen gaan voor.
Zorg dat als je opstaat je de belangrijkste dingen eerst doet, en dan pas gaat chillen voor de TV. (Voor als je tijd over hebt) Dus hup, even snel je dingen doen, dan heb je daarna misschien nog tijd om rustiger aan te doen.


Douche jij in de ochtend? Ook daar kan je behoorlijk wat tijd in besparen!
Ik douche graag 's ochtends omdat dat me lekker wakker maakt en ik zo fris mijn dag begin. Als ik laat ben sla ik het meestal over, omdat ik in de avond dan wel douche. Soms heb ik gewoon het gevoel dat ik echt even moet douchen, en dan is het gewoon opschieten geblazen. Ik moet toegeven, ook ik sta onder de douche te dromen en te staren, puur omdat ik er dan niet uit wil omdat het zo koud en donker is in de ochtend.



Maar, zoals ik al zei, je kan flink tijd besparen onder de douche! Oke, laten we als eerst afspreken, je douched alleen om te douchen, niet om te filosoferen over het leven.


  • Zet de douche aan en laat hem warm worden. In de tussen tijd kun je je uitkleden en je douche spullen klaar zetten.
  • Stap de douche in en maak je gezicht nat. Ga dan met je haren onder de douche staan om ze nat te maken. Onder tussen kun je nu je gezicht wassen!
  • Nu de shampoo er in, goed inmasseren!
  • Dan nu, tanden poetsen! Poets je tanden terwijl je je haren onder de straal van de douche gooit. Zo spoelt tegelijkertijd je shampoo er weer uit!
  • Doe als het nodig is wat conditioner in je haar en in de tussen tijd zou je eventueel je benen kunnen scheren.
  • Laat conditioner even voor wat het is, of doe er een beetje in en laat het als leave in zitten. Nu snel die douche uit en door!
Dit waren mijn tips! Ik hoop dat ik jullie hier mee heb geholpen en dat dit een beetje gaat werken. Op deze manier kunnen we toch weer wat langer in ons bed blijven liggen, zonder daarna vol in de stress te vliegen!





You might also like