maandag 26 januari 2015

Sara's Column ' doe wat je leuk vind '


doe wat je leuk vind

Check mijn eigen blog op www.saravanhees.weebly.com 

In de puberteit durven meisjes vaak niet te doen wat ze leuk vinden, bang om gepest te worden. Ook ik heb hier last van gehad, achteraf denk ik ’zonde dat ik dat toch niet heb gedaan’ Ik wil jullie graag mijn ervaringen vertellen over dit onderwerp, en hopelijk brengt het jullie verder mijn fout niet te maken, en wel te doen wat je leuk vind. 

Ik heb altijd al een passie voor schrijven gehad. Vroeger schreef ik altijd verhaaltjes, en was ik er altijd mee bezig. Toen ik een jaar of twaalf was had ik een eigen website gemaakt over een spelletje wat ik toen speelde. Ik maakte op die pagina iedere week een aantal artikelen, en organiseerde op dat spelletje feestjes waarop we op een bepaalde plek afspraken in die wereld. Daarop heb ik ongeveer 2500 volgers bereikt, en ben ik zelfs een kinderhelper geweest van het spelletje zelf. Hier ben ik nog steeds trots op, en zie het als een mooie tijd waar ik graag aan terugdenk. Later vond ik dat spelletje niet meer interessant, omdat ik ouder werd. Mijn passie voor schrijven is altijd bij me gebleven, en ik zag hoe andere bloggers er wel iets mee deden. Ik verlangde naar een leven om ook te doen wat ik leuk vind, maar was bang voor de reacties van de anderen. Ik wist dat ik het in me had, maar dacht meer aan wat andere ervan vonden dan wat ik er zelf van vond en dat hield me ervan af om het niet te doen. Zo gek, want nog nooit heeft iemand een negatieve opmerking over bloggen tegenover me gemaakt. Toch, dacht ik echt dat mijn omgeving dit alleen maar stom zou vinden. Nu ik zestien jaar ben, weet ik wel beter. Ik ga doen wat ik leuk vind en maak mijn passie waar. Nu ik dit schrijf ben ik nog maar een paar dagen bezig met mijn eigen blog, maar weet nu al dat dit echt iets is wat ik wil. Dit is waar ik thuis hoor, dit is mijn passie. Ik voel me zielsgelukkig achter mijn laptop artikelen te tikken. Wat andere er van vinden, maakt mij echt niks meer uit. Ik ben tenslotte degene die ervoor kan zorgen dat ík gelukkig ben. Ik weet dat dit in me zit, en ik ga het er nu eindelijk uit halen. Ik ga dit doen!

Jij hebt ook een passie. Heel goed van je als je daar al mee bezig bent, je maakt jezelf er gelukkig mee. Durf jij net als wat ik meegemaakt heb je passie niet waar te maken? Doe het toch. Ik kan nu allerlei manieren opnoemen waardoor je toch gaat doen wat je leuk vind, maar er is maar één manier wat echt helpt; je moet het gewoon doen. Doe het! ’Some people dream of succes. Others make it happen’ We kunnen het tenslotte allemaal waarmaken, alleen moeten we het ook echt gaan doen. Jij kan jezelf gelukkig maken, waarom doe je dat dan niet? Samen kunnen wij ervoor zorgen dat we gaan doen wat we leuk vinden. Als jij dit nu leest, kan jij meewerken door te doen wat jij leuk vind. Doe je mee? 

Love, 

Sara

You might also like