donderdag 10 juli 2014

Mijlpalen die niet ophouden; 12.000 abonnees!



Ik kan het gewoon niet geloven, het dringt nog niet bij me door.
Precies 2 maanden terug behaalde ik de 10.000 abonnees, een enorme mijlpaal. Ik was geshockeerd, het was zo onwerkelijk! Zet maar eens 10.000 mensen op een veld, dacht ik. Die mensen hebben gekozen om op die knop te drukken, en hebben waarschijnlijk allemaal minstens één filmpje van mij gezien. Ik was zo blij, en voelde me zo goed!
En nu, exact 2 maanden later, zit ik hier op mijn bureaustoel een artikel te schrijven, over hoe blij ik met mijn 12.000 abonnees ben.




Hier zie je het bewijs, precies 2 maanden geleden, 10 mei, haalde ik deze enorme mijlpaal.
Misschien is het voor anderen heel raar dat ik er zo enthousiast over doe, omdat ze denken dat 10 duizend volgers niet zo veel is.
Dat kan je denken, en dat kan je vinden, maar voor mij is dit een heel belangrijk punt in mijn leven. Ik had namelijk als klein meisje nooit kunnen denken, dromen of hopen dat ik hier zou belanden. Want tja, het moest ergens beginnen.

Daar zat ik dan, met mijn roze cameratje die ik voor mijn verjaardag had gekregen. In mijn kleine kamertje met knal roze muren. Ik begon gewoon, want ik heb er nooit, maar dan ook nooit over getwijfeld.
Het verbaasd me echt enorm dat ik nooit dacht, zal ik het eerst met mijn ouders overleggen? Zal ik wel leuke reacties krijgen? En wat zouden mensen uit mijn klas wel niet denken?
Nooit, maar dan ook nooit heb ik er over nagedacht. Terwijl ik nu bijna elke dag mailtjes krijg met dit soort vragen. Van meiden die het heel leuk vinden om hier mee te beginnen, maar het simpel weg niet durven omdat ze bang zijn voor de reacties van andere, met name de negatieve.
Of het ligt aan mij, of het ligt aan de generatie die nu gewoon heel erg bezig is met wat anderen denken, maar ik heb er letterlijk niet aan gedacht. Tenminste, niet in het begin.
Later, toen ik een paar honderd abonnees had kreeg ik wel eens rare reacties van mensen uit mijn klas. Voornamelijk jongens, omdat ze het maar raar en onwennig vonden. Toch deed het me niets. En ik denk dat die uitstraling mij voornamelijk zo ver heeft gekregen.

Maar goed, zoals ik al zei, daar zat ik dan. Enthousiast vertellend voor de camera wat ik had gekocht, want ja, daar begon het mee. Een echte pure shoplog, met kleding die ik ook echt daadwerkelijk zelf had gekocht. Want ja, momenteel gebeurt het vaak dat die kleding gesponsord wordt. En dat, dat had ik nooit kunnen dromen.

Mijn eerste filmpjes waren natuurlijk pure crap als je het vergelijkt met wat ik nu doe. Maar het is wel een begin geweest, van oorsprong ben ik dat kleine meisje, met een roze kamer.
Sommige mensen die mij vanaf het begin volgen, en geloof me, verbazingwekkend genoeg zijn die er! Weten ze dat ik begon met een website onder de naam lifeforgirls.
Ik schreef artikelen met kleine plaatjes, met ideeën die ik uit tijdschriften pikte en zette het leuk in elkaar. Ik vond het leuk om te doen, het was echt een passie.
En dat mis ik soms wel eens bij de jonge meiden die nu beginnen. Ze hebben veel voorbeelden van bloggers die van alles en nog wat krijgen opgestuurd, en er zelfs betaald voor krijgen. Een droom voor elk meisje, maar onthoud dat je er niet komt als dit je doel is. Hard werken is het, doorzetten, en veel geduld hebben.
Uiteindelijk startte ik een blog, genaamd Inspiredbybeauty. Dit omdat ik de site niet meer fijn vond werken, en omdat ik voor mezelf wilde beginnen. Een vriendin werkte toen nog mee met Lifeforgirls, maar niet meer met Inspiredbybeauty.

En toen gingen de jaren snel voorbij. Al 3 jaar ben ik bezig voor Inspiredbybeauty. Ik heb veel tegenslagen gehad in die tijd, waaronder met mijn Youtube kanaal en mijn blog zelf, maar gelukkig heb ik ook ontzettend mooie dingen meegemaakt.
Waaronder de Dutch Youtube Gatherings, win-acties, jullie reacties en nog veel meer.
Ik ben jullie ontzettend dankbaar, maar dan ook echt heel erg. Want zonder jullie had ik dit natuurlijk nooit kunnen doen!

Geloof in jezelf, en Just do it. En laat andere hun meningen links liggen. Behalve als ze positief zijn! Daar kan je juist weer kracht uit halen.

Ik hoop dat dit jullie heeft geholpen, stel je wilt ook een Youtube kanaal beginnen. SUCCES, you can do it!


You might also like