woensdag 16 juli 2014

Italy, here I come again!


Op het moment dat dit artikel online staat zit ik als het goed is in de auto onderweg naar Italië! Ook dit jaar ga ik weer naar het zelfde plekje, en ik kan niet wachten om de mensen weer te zien die daar ook elk jaar heen gaan. Het is altijd zo ontzettend gezellig, en die mensen zie ik ook echt maar 1 keer per jaar, 4 weken in Italië.
Nu ik dit zo typ, het is nu pas juni, voel ik de kriebels weer komen en kan ik niet wachten om weer te genieten van de plek waar ik het liefste kom.



Mijn zomerkleding en bikini's zijn geshopt, mijn koffers zijn ingepakt, en mijn Italiaans is weer bijgeschroeft. Si si, ik probeer de laatste weken wat beter Italiaans te kunnen. Het is ontzettend handig daar, omdat weinig mensen echt goed Engels kunnen. Bovendien vind ik het ook nog eens een prachtige taal.

Ik bekijk veel filmpjes van Italiaanse Youtubers, ik oefen met cursussen op internet, en ik probeer mijzelf vaak af te vragen hoe ik een zin in het Italiaans kan zeggen. En het helpt! Ik merk dat ik al wat beter hele zinnetjes kan maken en kan verstaan.
Waar ik ooit begon met Italiaans leren weet ik nog goed, mijn opa en oma kwamen er al jaren voordat wij er kwamen, en op die manier zijn wij er in gerold. Hij leerde mij de standaard woorden zoals dankjewel, ijs en water. Ik vond het echt geweldig toen ik eindelijk tot tien kon tellen, in een andere taal.

Ik merk dat zodra ik in Italië ben, en het Italiaans je om de oren wordt gegooid dat ik het al sneller leer. Je went aan het accent en je durft wat meer. Daarom vind ik het altijd geweldig dat ik ééns per jaar 4 weken lang op mijn Italiaans kan oefenen.
Ooit, ja ooit wil ik het vloeiend kunnen spreken, maar dat zal nog wel even duren denk ik!




Afgelopen jaren heb ik vaak veel dingen gefilmd van mijn vakantie, sfeerbeelden, outfit video's, shoplogs, etc. Dit jaar wordt het eerste jaar dat ik echt ga vloggen!
De jaren er voor vond ik het altijd een beetje tricky, omdat ik toch een heel deel liet zien van mijn "tweede" thuis. Ook dacht ik er niet aan en durfde ik het niet zo goed.
Nu ben ik op een leeftijd en grens dat ik er schijt aan heb, ja zo makkelijk zeg ik het. Ik heb afgelopen jaar zoveel bereikt en gedaan met Inspiredbybeauty, dat ik het er zeker voor over heb. De rare blikken en gemene opmerkingen neem ik dan maar voor lief. Niet iedereen kan zeggen dat er maar liefst 12.000 mensen naar je kijken op het internet, right?

Ik heb er ontzettend veel zin in, en kan niet wachten om jullie te laten zien wat ik daar nou eigenlijk allemaal zoal doe. Jammer genoeg kan ik niet alles filmen, familie etc wil ik zelf niet in beeld, en daarom zal ik vaak niet veel mensen laten zien waar ik mee ben.
Ik zal het ook altijd vragen als ik met iemand ben of hij of zij het erg vind als ik even vlog. 

Ik zal vloggen als we het dorpje even in gaan, het grote winkelcentrum gaan bezoeken maar ook als ik lekker een dagje "thuis" blijf.
Waarschijnlijk worden het vlogs van zo'n 2 á 3 dagen, het ligt er aan hoeveel ik film. Hopelijk wordt het een beetje interessant, en vinden jullie het gaaf om een keer te zien. Het is uiteraard een probeersel, als het niet aan slaat zal ik het volgend jaar niet meer doen.


Ook zal ik uiteraard nog wel outfit video's maken, net als de vorige keren. Ook daar heb ik heel erg veel zin in, aangezien ik goed ben geslaagd voor nieuwe zomer items! Ook van webshops heb ik het één en ander binnen waar ik van plan ben leuke combo's mee te maken!


Anyway, ondanks dat nu ik dit typ het nog juni is, ik kan niet wachten om te genieten van deze vakantie. Ik vind deze vakantie toch wel wat specialer omdat ik nu de middelbare school goed heb afgesloten. Ik kan niet wachten om te beginnen aan mijn nieuwe opleiding, maar eerst even vakantie!

Geniet van jullie dag en je vakantie, ondanks dat je misschien niet weggaat. Geniet, van elk moment dat je kan beleven, want alle momenten zijn dat waard. Ook al denk je dat het misschien allemaal niet zo lekker gaat, daar leer je van en je komt er sterker uit. En achteraf, ben je blij dat je dat hebt meegemaakt.
GENIET!

You might also like