vrijdag 28 februari 2014

Inspiratie time!




Vandaag schrijf ik weer een column voor jullie. Dit keer een lifestyle column! Ik zocht wat rond op internet en kwam echt hele leuke inspirerende foto’s tegen. Momenteel heb ik weer wat meer tijd voor DIY’s, dus komen deze leuke ideetjes goed van pas! Ik heb ze allemaal verzameld en ga ze vandaag met jullie delen. Veel lees plezier. ;-)





Om te beginnen deze leuke ideeën voor aan de muur. Ik vind het veel leuker als er veel kleine schilderijtjes bij elkaar hangen dan één grote. Op het linker plaatje zie je echt hele mooie 3D schilderijtjes. Als variaatie zou je de takken en het frame één kleur kunnen spuiten.

Het tweede plaatje showt ook iets voor aan de muur wat sfeer geeft. Het zou leuk zijn als de letters het woord LOVE bevatten of bijvoorbeeld je naam. Eigenlijk is het vrij simpel, en toch heel gezellig!


Verder kun je natuurlijk ook een mooie quote aan de muur hangen zoals op het plaatje links onder. Ik vind het echt leuk dat de letters ‘Lord I Will’ met een soort kaart achtergrond opgevuld zijn. Ook weer een keer iets anders dan de simpele één kleurige letters.

En kijk hoe leuk deze vogeltjes zijn! Ook weer met een mooie landkaart erop. Ik ga dit denk ik ook proberen, maar dan niet op een vogeltje maar op een houten hartje. Dit kan best leuk zijn als cadeautje. Of misschien als extraatje bij een lief kaartje of zo.

Als laatste nog een slinger. En niet zomaar een, maar met hartjes. En niet zomaar hartjes. Nee, hartjes van een stuk kaart! Deze slinger vind ik er best chique uit zien. Niet zo een als een normale verjaardag slinger. Volgens mij kost dit best wel veel tijd, dus zal je geduldig moeten zijn om dit te maken. ;-)


Ik zocht nog wat verder en zag nog een super leuke slinger. Dit is zo vreselijk creatief bedacht! Ooit, ooit ga ik dit eens maken. Wat vinden jullie ervan? Niet zo standaard hè? Ik vind het heel mooi als ze van ballonen gemaakt zijn, maar dat papieren aardbeitje vind ik ook heel lief!



Geometrische vormen zie ik de laatste tijd echt heel vaak. Net als de pasteltinten trouwens. Ik ben echt fan van driehoekjes geworden sinds dit jaar. Dat moderne spreekt me wel aan. En sowieso, alles waar je iets in kan opbergen en er leuk uitziet vind ik leuk! Zo ook de papieren bakjes op het plaatje in het midden aan de rechter kant.

Ook op muren als versiersel spotte ik de geometrische vormen/driehoeken trend. Dit ziet er echt geweldig uit. Het ziet er trouwens ook heel ingewikkeld uit. Weet iemand hoe je dit maakt? ;-)

Matthew Shlian komt uit de Verenigde Staten en is een geweldige artist. Hij maakt echt de mooiste kunstwerkjes. Een van zijn kunstwerkjes zie je op het plaatje rechts in de hoek. Hier zie je ook weer die mooie vormen terug. Ik vond deze foto op zijn site: www.mattshlian.com.

En dan de kaarsen rechtsonder. Ik ben verliefd! Check die pastel kleuren en vormen! Deze wil ik echt hebben.

Op de onderste rij in het midden zie je al verschillende kleurtjes en driehoeken! Alle boekjes waar je ook maar iets in kan opschrijven en er schattig uit zien, wil ik hebben. Dit schrift hierboven vond ik op Pinterest. Ik heb het zelf ook geprobeerd te maken en vond het er mooi uitzien. Er ging behoorlijk wat meet werk aan te pas, maar het resultaat was heel mooi. Ik had alle plaatjes in pastel tinten uit magazines geknipt en zoals hierboven opgeplakt. Leuk om te maken!

Daarnaast, helemaal links, zie je wéér die driehoeken. De schriftjes doen me een beetje denken aan de mini schriften die HEMA ooit verkocht. Echt heel schattig. Ik zie ze op de web shop niet meer staan. Het waren van die A6 formaat schriften met leuke vrolijke printjes.


Volgens mij heb ik iets te veel foto’s met driehoekjes. Daarom nu weer iets totaal anders. Je hebt het vast wel een keer gezien. Een soort tropisch tuintje in een vaasje zoals rechts onder. Het enige wat je hoeft te doen is een paar kleine plantjes/cactussen kopen en die in een vaas doen met schelpjes/steentjes/aarde.

Er naast nog een variatie erop. Ik zag dat je dit ook in oude gloeilampen kan doen die je vervolgens ophangt. Verder kun je in plaats van een mini ‘tropisch regenwoud’ ook ‘strand’ maken met mooie schelpjes en een zeester. Ik deed dat voor Moederdag vorig jaar. Het ziet er vrolijk uit vinden jullie niet?

Dit was het weer voor vandaag! Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Laat zeker even weten wat jullie ook wel zouden willen maken of inspireerde. En als jullie suggesties hebben voor de volgende column laat dan ook even een reactie achter. Tot de volgende keer!


Nida

You might also like