zaterdag 7 december 2013

Some shots of my life December #1



De tijd vliegt werkelijk voorbij, de laatste keer dat ik dit artikel maakte was het 5 november. Ik schreef dat ik wat vaker wilde updaten met foto's van mijn leven, maar mijn missie is mislukt.
Toch ga ik het deze maand weer proberen, en waarschijnlijk gaat dat wel lukken. December is namelijk een maand waarin ik eigenlijk de meeste foto's maak, omdat ik het zo leuk vind om de kerst lichtjes te fotograferen met een leuk bokeh effect.




Al een hele tijd zat ik te twijfelen of ik nog een hamster of gerbils zou nemen in het hok. Sinds Coco-Chanel, mijn hamster, is overleden is het toch wel erg stil en leeg in mijn kamer. Zo zie je maar hoe veel een klein beestje kan doen.

Op marktplaats kwam ik 4 hele lieve gerbils tegen, 2 nestjes met of de 2 broertjes of de moeder en dochter. En ja, zoals je waarschijnlijk al kan raden, dat waren Peach en Pearl. Peach is de gerbil links onder, en de moeder Pearl zie je bovenaan links.


Toen we ze gingen ophalen was ik helemaal verliefd geworden, dit zijn ze dan!
Het hok heb ik die zelfde ochtend nog snel even gerbil-proof gemaakt. (Lees: knaagmateriaal en veeeeeel bodembedekking)
Die middag haalde we ze op en hebben ze de hele dag in het hok gegraven en alles onderzocht. Het is zo leuk om te zien!

Na een lange dag graven, knagen, eten en drinken waren de twee helemaal moe en lagen ze heerlijk te slapen in het huisje, die ondertussen al helemaal onder het zaagsel terecht was gekomen.


 Een ontzettend foute en vreselijke trui die ik tegen kwam op een website waar ik kleding heb besteld. Hoe erg is dit? Het galaxy printje is tot daar aan toe, een hamster gaat al de foute kant op maar dan dat stafje en kroontje? Hoe verschrikkelijk. Ik heb hard gelachen om deze trui, maar vraag me eigenlijk wel stiekem af wie deze nou echt (serieus) zou bestellen.

Over de webshop horen jullie later nog, maar deze trui komt in ieder geval van www.sheinside.com.


Het tweede schoolexamen komt al weer akelig dichtbij en daar heb ik natuurlijk al weken lang aan gewerkt. Zoals jullie weten heb ik voor het eerste examen een poster gemaakt, en hebben jullie gezien dat ik een heel proces onderging. 
Deze keer moeten we precies het zelfde doen, maar dan met een andere opdracht. We moeten een traktatie (gift) bedenken die we zouden geven aan iemand. Het belangrijkste is dat je de meest belangrijke karaktereigenschappen laat terug komen in je werkstuk.

Ik wilde eerst een soort high-tea doen, of een bos bloemen. Dus daar ging ik mee aan de slag, ik maakte twee collages met sfeer beelden.
Later in dit artikel zie je waar ik nu mee bezig ben!


 Ik hou van kerst lichtjes, voor mij mogen ze het hele jaar wel hangen en daarom kocht ik een pak lichtjes. Puur met het idee om ze het hele jaar op te hangen, ik kijk wel even wanneer ik er gek van wordt.
Voor nu vind ik ze geweldig, en heb ze dan ook van af het moment dat ik thuis van school kom tot ik naar bed ga aan.



Ik zocht al een tijdje leuke laarsjes om mijn Adidas attitude sneakers mee af te wisselen, en daarom kocht ik deze van de Dolcis! Ze waren in de uitverkoop en waren daarom geen 120 maar 90 euro! Nog steeds een flinke aankoop voor mij, maar ik kan er wel lang mee doen door het echte leer.

Eerst zat ik te twijfelen tussen deze en een ander paar, dat waren eigenlijk vrij simpele maar toch echt leren bikerboots. Toch koos ik voor deze omdat ik wist dat ik niet snel meer zo'n soort paar zou vinden voor deze prijs, die ook nog lekker zitten.
Ik kocht deze met het idee om dan volgend jaar een wat simpeler (goedkoper) paar zwarte laarsjes te kopen.


De feestdagen komen er weer aan en daar horen outfits bij! Ik heb dit jaar mijn laatste kerst gala op mijn middelbare school, en wilde daar wel naar toe gaan als leuke afsluiter van het jaar.
Vaak is het altijd een hele struggle om te bedenken wat je gaat dragen, ga je toch voor een jurkje dat je al in je kast hebt hangen of loop je weer de winkels af te struinen voor het perfecte jurkje voor dat jaar?

Tja, vorig jaar kwam ik (of eigenlijk een vriendin) echt het perfecte jurkje tegen toen we met school in Dusseldorf waren. Maar eigenlijk wilde ik dit jaar niet weer geld uitgeven aan een jurkje, met daarbij dat het ook nog eens een hele klus is.

Ik herinnerde me daarna dat mijn zus een hele tijd geleden met een paar jurkjes aankwam die zij niet meer droeg. Toen ik daar tussen keek kwam ik dit jurkje tegen, en hij past perfect!
Hij heeft gouden accenten en ook twee kleine ritsjes op de zijkanten, lekker edgy.
Mijn outfit is dus klaar, echt een heerlijk gevoel is dat.


Samen met Lenette hield ik mijn sector werkstuk presentatie over redactrice. Het was een drukke en chaotische dag, maar de avond was echt fantastisch. Het was ontzettend leuk om te zien hoe iedereen zijn best heeft gedaan, zelfs de jongens die normaal totaal geen moeite doen voor dit soort dingen.




Tja, we hadden een behoorlijk volle tafel, van tijdschriften tot schoolkranten, van Grafisch lyceum folders tot koekjes, het lag er allemaal.
Ons cijfer hebben we trouwens nog niet gekregen, maar als jullie daar benieuwd naar zijn horen jullie dat vanzelf wel op mijn blog, Twitter, Instagram of Facebook.


Op donderdag was ik helaas niet zo lekker, en besloot om even een dagje thuis te blijven.
Ik was dan wel ziek, het was wel 5 december en de sint dacht toch nog aan mij! Toen mijn moeder naar boven kwam had ze een klein pakketje met deze dingen aan mij gegeven. Super lief!
De chocolade letter is al op de helft, die gaan aardig hard altijd. De wierook stak ik meteen aan en ik ben er nu al dol op, zeker in deze koude winterse middagen en avonden.
Het riempje is eigenlijk bedoeld voor bij mijn kerstjurkje, om het geheel helemaal af te maken!


En dit is het vervolg op het teken examen. Dit is mijn eind-werkstuk, dus hier tussen zat nog een heel proces van onderzoekjes etc. Hij is nog niet helemaal af, er moeten nog bloemen erbij geschilderd worden en de puntjes moeten nog op de i worden gezet, maar toch ben ik al redelijk tevreden.
Ik ben wel benieuwd, wat vinden jullie er van?


Tja, de sint is al weer op weg naar het warme Spanje, dat betekend voor mij dat de kerstboom weer de kamer in kan! Ik heb zelf altijd een klein nep kerstboompje in mijn kamer staan, het staat zo gezellig!
Ook al moeten we de kerstballen en versieringen nog te voorschijn halen, ik vind het zo al erg leuk staan.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden, tot de volgende keer!
Photobucket

You might also like