dinsdag 6 augustus 2013

Regels en make-up?

Stay Strong | via Tumblr

Vaak hoor ik wel eens bij de reacties, jeetje, doe jij dat zo? Gebruik jij dat product daarvoor? Je mag toch helemaal niet eerst je blush doen en dan pas je oog make-up? Veel mensen denken dat er echt een bepaalde handleiding is om je make-up te doen. Maar eigenlijk is het tegenovergestelde waar!
Make-up is om creatief mee te zijn, om je zelf mooier te maken en waarom zou je je dan binnen die zogenaamde regels houden? En wie heeft die regels nou eigenlijk bedacht? Je leest er meer over in dit artikel!


Natuurlijk zijn er producten speciaal gemaakt om het te gebruiken voor iets specefieks, maar hé, waarom zou je alleen je blush als blush gebruiken? En die oogschaduw niet als eyeliner of als highlighter?
Er zijn ontzettend veel producten waar je meer mee kan dan waar ze voor bedoeld zijn. 

Veel mensen vinden dat raar, en vandaar ook de reacties die ik hierboven al aangaf. Natuurlijk is het misschien ook raar als je zegt dat je je lipstick als cream blush gebruikt, maar waarom niet? Ik vind het juist altijd super leuk om het zelf te doen en er mee te experimenteren, en ook als ik dat bij andere zie, dat geeft mij juist weer inspiratie!

Ook de volgorde word vaak beschouwd als iets vast, zo van, je mag niet eerst je eyeliner doen en dan je oogschaduw. Maar waarom niet? Oke, misschien omdat het logisch klinkt, of geen mooi resultaat krijgt etc. Maar experimenteer juist met die volgorde van je make-up doen, zo kom je misschien wel achter een heel slim trucje!

Classy blog

Vaak gebruiken visagisten bepaalde trucjes en volgordes omdat ze anders met hun eigen handen weer over de gezichts make-up gaan als ze bezig zijn met oog make-up. Zo doen ze soms bijvoorbeeld eerst de ogen, en dan pas de foundation, blush, bronzer, highlighter etc. Handig voor de visagisten, maar die trucjes hoef je vaak niet bij je zelf te gebruiken.
Daar word nog wel eens over gesproken, en zo ontstaan de fabeltjes.

Ik vind zelf dat er geen regels bestaan voor make-up, hetzelfde geld voor kleding. Natuurlijk zijn er dingen in, en sommige niet, je kan dingen stijlen naar een bepaalde trend, maar er zijn geen 'regels' of dingen die niet zouden kunnen.


Maar dat is mijn mening, en ik ben daarom ook benieuwd naar jullie mening! Wat vind jij van deze stelling? Bestaan er regels bij make-up?
Have a nice day!

Photobucket

You might also like