dinsdag 13 augustus 2013

Kiko Smart eyepencils 803, 813 + Water eyeshadow 204





Toen ik op vakantie was in Italië ben ik 2 keer bij Kiko geweest, en heb daar heb ik een paar leuke dingen gekocht. Kiko is zeker één van mijn favoriete make-up merken, en daarom verheug ik me elk jaar ontzettend om in de Kiko store in het grote winkelcentrum los te gaan.
Deze keer ga ik 3 producten reviewen die ik niet zelf heb gekocht, maar mijn moeder. Twee oogpotloden en een oogschaduw, die ik zelf ook heel mooi vind. Het leek mij toch leuk om ze, ondanks dat ze niet van mij zijn, te reviewen voor jullie zodat jullie meer producten van Kiko zullen herkennen als je ooit in een Kiko winkel binnenloopt!
Jullie zullen binnenkort wel wat vaker wat meer mix reviews zien van Kiko, omdat ik heel veel producten heb die ik wil laten zien omdat ik daar enthousiast over ben. Ik hoop dat jullie het leuk vinden!




Ik ben altijd fan geweest van de oogpotloodjes van Kiko, ik zelf heb er twee, en gebruik ze redelijk vaak.
Ook mijn moeder is enthousiast en heeft daarom deze twee potloden gekocht. Dit zijn de twee kleuren 803 en 813, een bruine en een fel blauwe kleur.

De potloodjes zelf zien er niet bijzonder uit, en misschien zelfs wel een beetje cheap. Ik vind de plastic zilver kleurig dop eigenlijk helemaal niets, ik hou er gewoon niet van omdat het snel goedkoop oogt.
Het matte zwart daar in tegen vind ik dan wel weer heel gaaf, en dat is ook echt een kenmerk van Kiko.
Het zijn gewoon lichte potloodjes die je kan slijpen met een puntenslijper, niks mis mee dus.




Hier zie je links de kleur 803 en rechts 813, en ik merkte meteen met het swatchen de verschillen van structuur. Sowieso heeft de bruine kleur een glittertje erin, al is dat niet heel goed vast te leggen op camera.
En de blauwe kleur is fel, mat en veel zachter. Zoals je ziet brokkelt die helemaal niet, en de bruine kleur wel zodra je er een golvend lijntje van maakt. 
Dit had ik al wel door gehad bij de oogpotloden van Kiko, dat ze allemaal heel erg verschillen met hoe droog of zacht ze zijn.
Op zich hoeft het niet perse voor problemen te zorgen als je er voorzichtig mee bent en er een recht lijntje mee maakt, maar het kan nadelen hebben als je er grotere oppervlaktes mee wilt inkleuren.

Deze potloodjes kun je in de Kiko winkels kopen voor  €2,50
(Kiko stores zijn te vinden in Italië, Duitsland, Spanje)

Voordelen:
  • Mooie kleuren
  • Goedkoop
Nadelen:

  • Oogt goedkoop door dop
  • Kan verschillen met droogheid
Prima potloodjes dus!



Dan ga ik verder met een oogschaduw, namelijk de zogenaamde Water eyeshadow, een oogschaduw die je dus ook nat aan kan brengen. In principe kan dat met elke andere oogschaduw, maar deze blijft dan langer mooi en krijgt een meer krachtige pigmentatie.
Dit is de kleur 204, en jullie zullen snel er achter komen waarom mijn moeder verliefd werd op deze kleur!


CHECK EVEN! Hoe gaaf ziet dit er uit? Echt, Kiko, mijn complimenten! Het ziet er echt heel gaaf uit door een soort vingerafdruk te maken in 3D, hoe cool!
Ook de kleur is natuurlijk super gaaf, en het doosje ziet er luxe en strak uit. Het spiegeltje is ook weer een herkenbaar dingetje bij Kiko, die hebben ze bij veel oogschaduws, blushes, palettes en meer producten.



En dit is, waar jullie waarschijnlijk wel benieuwd naar waren, de swatch. Mooie kleur right?
Ik vind zelf de pigmentatie niet heel geweldig, omdat er, naar mijn gevoel veel kleur en product achterblijft op mijn vinger. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn met een kwast, maar het zou best kunnen zijn dat je deze kleur echt in laagjes moet aanbrengen. Wat een probleem kan zijn als je vaak haast hebt en daar geen zin in hebt, maar ik zelf zou het niet erg vinden.



Hier zie je de kleur wel weer beter uitkomen, en sorry voor de swatches ernaast, ik was bezig met vooruit werken met foto's maken voor de komende weken van producten van Kiko.
De structuur is heel zacht, en ook totaal niet korrelig. Misschien zelfs een beetje glad, wat ook weer niet altijd prettig is.

Deze oogschaduw is in de Kiko winkels voor €6,90 te koop.

Voordelen:

  • Mooie verpakking
  • Redelijke pigmentatie
  • Aparte originele kleur
  • Het super coole 3D effect ;)
Nadelen:
  • Gaat lastig open
  • Mogelijk in laagjes moeten opbrengen
  • Gladde structuur.

Ik hoop dat jullie het interessant vonden om te lezen en dat dit handig is voor als jij een keer naar een Kiko store gaat. Geloof me, het is het kijken waard! Ze hebben altijd leuke producten die voor een klein prijsje, of iets groter te koop is. Tip: Ook de sale is onwijs gaaf!

Have a nice day ladies!
Photobucket

You might also like