zaterdag 10 augustus 2013

Films van de afgelopen tijd! #2


De afgelopen tijd heb ik weer wat films gekeken, en daarom vond ik het wel weer eens tijd voor een artikel met daar in de films die ik de afgelopen tijd heb gezien. Ik vond het wel weer eens leuk om te doen!
Ik vertel hier over de films die ik heb gezien, ik vertel mijn mening en ik voeg een korte samenvatting van de film zelf toe, veel plezier met lezen!




Yes man! Een hele grappige komedie. Ik had hem nog nooit gezien maar vind hem echt heel leuk. De film is lekker luchtig en ik vind de hoofdrolspeler, Jim Carrey dus, echt perfect voor deze film. Ik vind hem sowieso al een hele leuke en grappige acteur, dus deze film kon voor mij niet meer snel mis gaan.
Toevallig was deze film op tv, en hij leek mij wel leuk, een echte aanrader voor mensen die luchtige komedie leuk vinden.
Als Carl Allen (Jim Carrey) de zoveelste aanvaring met anderen en ook met zichzelf heeft gehad, besluit hij dat het zo niet langer kan. Hij schrijft zich in voor een soort cursus die van een principe uitgaat: zeg overal 'Ja' op. Aanvankelijk bevalt dit Carl goed, maar als het langer gaat duren ziet hij in dat een instemmend antwoord op alle vragen ook minder leuke kanten heeft.

Toevallig nog een film met als hoofdrol speler Jim Carrey, het lijkt nu echt opzettelijk, maar dat is het echt niet. Ik keek deze film omdat deze op tv was, en ik besloot hem te gaan kijken. Een week later kwam de vorige film op tv en had niet eens door dat het de zelfde acteur was!
Ook deze film is weer super grappig en leuk, het verhaal vind ik erg origineel net als de vorige film. Als je één van deze twee films hebt gezien vind je de andere waarschijnlijk ook ontzettend leuk!
Bruce Nolan (Carrey) is een nieuwsverslaggever met ambitie, maar ziet de rest van de wereld zich hogerop werken terwijl hijzelf achterblijft in het middelmatige. Na wederom een dag vol tegenslagen verwijt Bruce God nalatigheid, omdat Hij nooit naar hem luistert. God hoort dit blijkbaar wel en geeft Bruce Zijn krachten onder het motto: kun jij het beter? Deze taak blijkt echter best lastig te zijn.
 

Het is alweer een tijdje geleden dat ik Step up 4 heb gezien, maar Step up 2 heb ik eigenlijk nog nooit gekeken. Vandaar dat ik deze film eens besloot te downloaden en te kijken. 
Dans films vind ik sowieso altijd al heel erg leuk om te kijken en daarom is deze film ook echt weer wat voor mij. Oke, de film was wel voorspelbaar, maar eigenlijk vind ik het met dit soort films helemaal niet erg. Het verhaal is simpel en lijkt eigenlijk heel erg op die van Step up 4, wie had dit ook die deze films heeft gezien?
De straatdanseres Andie komt op een nette school voor kunst terecht. Op school moet Andie zich anders leren gedragen, maar ze probeert niet te vergeten waar ze vandaan komt. Als ze samen gaat dansen met de populaire Chase om de ondergrondse danswedstrijd, genaamd The Streets, te winnen, krijgt ze de kans om de twee werelden waarin ze leeft, te overbruggen en haar grote droom waar te maken.


De Hunger games, een film die ik al een tijdje wilde zien. Waarschijnlijk is jullie deze film niet ontgaan na al die video's van Youtubers en reclames. Ik verwachte eerlijk gezegd best veel goeds van deze film, al zou ik niet goed weten waarover de film zou gaan.
Toen ik de film keek vond ik het wel een gave film, maar ook deze film is weer redelijk voorspelbaar en je weet eigenlijk al van te voren hoe het zou eindigen. Ook vond ik het wel apart dat de film een open einde heeft, dus ik ben benieuwd of er nog een vervolg aan komt!
Na haar overwinning in de 74ste Jaarlijkse Hongerspelen met haar metgezel Peeta Mellark is Katniss Everdeen veilig naar huis teruggekeerd. Deze overwinning betekent echter dat ze opnieuw weg moeten en hun familie moeten achterlaten om op een 'Overwinningstournee' doorheen de districten te vertrekken. Onderweg merkt Katniss dat een opstand op til is, maar de Hoofdstad is nog steeds aan de macht wanneer President Snow de 75ste Jaarlijkse Hongerspelen voorbereidt - een wedstrijd die Panem voorgoed kan veranderen.


Photobucket

You might also like