zondag 30 juni 2013

Vraag maar raak #2 Vet haar en droge huid!

Make them wonder why you're smiling | via Tumblr


Hoi dames, vandaag is het weer tijd voor de volgende 'Vraag maar raak'! Vorige keer behandelde ik 3 vragen en vandaag ga ik er weer 2 beantwoorden en behandelen, ik hoop dat jullie het leuk en interessant vinden!





*American style* | via Facebook


Wat kan ik doen tegen vet haar, ook al was ik het wel gewoon?

Ik krijg deze vraag wel vaker en ik moet zeggen dat ik hier vroeger ook ontzettend veel last van heb gehad.
Het is gewoon de pubertijd waar je in komt en dan zijn dit van die gevolgen van hormonen.
Tja, je zou zeggen als je vet haar hebt je het vaker moet wassen, fout! Als je het wast haal je het vet eigenlijk weg, en denkt je lichaam, oh! Er is te weinig vet, je huid word anders te droog dus laten we meer talg produceren, het gevolg, het word dus sneller vet.
Eigenlijk moet je proberen om het wat minder te wassen, ik weet natuurlijk niet hoevaak jij je haar wast, maar denk aan zo'n 3 tot 5 keer per week, dat is meer dan genoeg.
Ook kan het liggen aan je shampoo, ga bijvoorbeeld voor een wat luchtige shampoo zoals Veerkracht van Andrelon in plaats van een hele verzorgende (en dus verzwarende) shampoo.
Let ook op dat je niet te veel conditioner en andere producten zoals dat gebruikt, dat kan er ook mee te maken hebben!


Ik heb een hele droge huid en daardoor zie je snel velletjes die zichtbaar worden op mijn huid als ik foundation gebruik, wat kan ik hier aan doen?

Herkenbaar! Hier heb ik zelf ook soms last van, van die velletjes die door je foundation of concealer nog meer zichtbaar worden.
Mijn eerste tip die ik wil geven is je gezicht scrubben, zo haal je de velletjes voor een groot deel weg en voelt je huid gladder en egaler aan. Dat is fijn, zo heb je al een heel deel van het probleem weggewerkt. Wat natuurlijk ook belangrijk is om je huid te hydrateren, zorg voor een goede dag en nacht crème, en dat je je huid goed reinigt maar niet te agressief.
En als laatste tip, kijk of je wel echt die foundation of concealer op die plek nodig hebt. Als het rood is of erg opvalt snap ik het, maar anders zou ik zeggen, skip die stap en hou je gezicht lekker naturel of breng het maar plaatselijk aan, scheelt ook weer tijd!

En dat was het weer voor deze keer! Heb jij nou ook een leuke of interessante vraag aan mij? Stel hem bij de comments, mail het of tweet het, en dan komt jouw vraag misschien wel in de volgende 'Vraag maar raak'!

Photobucket

You might also like