dinsdag 4 juni 2013

Etat pur Facial sun cream SPF 15


Ik bescherm mijn gezicht dagelijks met een zonnebrand crème, eentje van Garnier die speciaal voor je gezicht is. Ook in de winter, of als de zon niet schijnt, het is gewoon nodig tegen veroudering en natuurlijk ook tegen verbranden.
Laatst kreeg ik in de goodiebag van Beauty&Suits een gezichts zonnebrand crème van Etat Pur, dus ik was heel benieuwd!
Het heeft 59 ml, en SPF 15, dus dit zou een prima tubetje zijn voor in mijn tas!


Het is dus belangrijk om je in te smeren, ook al is het niet hoog zomer, wil je niet in de zon gaan zitten of wat dan ook. Het in smeren is niet alleen bedoeld om verbranding te voorkomen, het is ook om je huid veroudering te vertragen. Denk bijvoorbeeld aan ouderdomsvlekjes, dat zijn vlekjes door zonnestralen!

Voor je gezicht is het fijner om een aparte speciale crème te gebruiken die ook voor het gezicht is bedoeld. De crèmes die je ook voor je lichaam gebruikt zijn vaak heel veel vetter, en veel mensen krijgen er puistjes of huid irritaties van. Je kan het proberen, maar dat moet je dus even uittesten.


 Hij is waterproof, dat vind ik altijd fijn om te horen. Verder staat er niet heel veel bijzonders op, behalve dat hij de natuurlijke hydratatie van de huid handhaaft, maar nu ben ik benieuwd of die dat nou wel waar maakt!


De verpakking ziet er leuk uit, door de gele accenten vind ik dat het echt een herkenbare zonnebrand crème verpakking heeft. Het is niet heel bijzonder, maar ach.
Zoals ik al zei is dit een makkelijk klein tubetje die je in je tas kan gooien als je weggaat. Bijvoorbeeld als je toch even een terrasje op gaat en je je niet hebt ingesmeerd, handig right?!



De substantie was dikker dan ik had gedacht, maar opzich is het prima. Het is een dikke crème maar opmerkelijk genoeg niet heel extreem vettig. Soms heb je echt dat je zo'n laagje ziet zitten met een zonnebrand crème, maar dat had ik niet bij deze.




Wel zie je een kleine vage witte waas, daar moet je dus wel even op letten!
Maar, als je gewoon dit mixt met je dagcrème of hem erna aanbrengt (ieder heeft zijn eigen manieren), moet je hem gewoon even laten intrekken en daarna kan je verder met je make-up.

Ook vond ik het een minpunt dat de crème nou niet echt een lekkere geur had, om heel eerlijk te zijn vond ik het zelfs een beetje stinken. Het is een heel muffe, dikke geur, die wel past bij de substantie, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik snap het best dat ze er misschien geen parfum in doen, maar dit is wel wat jammer.


Minpunten:

  • Geen lekkere geur
  • Kan te klein zijn voor op vakantie
  • Laat witte waas achter


Pluspunten:

  • Kleine verpakking voor in je tas
  • Dikke creme, niet te vloeibaar
  • Trekt snel in 
  • Laat geen vette laag achter
En dit was mijn review! Als conclusie, ik vind het een fijne crème, en ik ga deze zeker vaker gebruiken!


De zonnebrand crème van Etat Pur is voor 12,80 te koop, bijvoorbeeld op de webshop: http://www.etatpur.nl/

Beschermen jullie je huid elke dag voor de zon?
Photobucket

You might also like