maandag 20 mei 2013

Vraag maar raak!











Vraag maar raak!









Goedemorgen dames,
Ik heb weer een artikel voor jullie, ik wil namelijk beginnen met een nieuwe vaste rubriek op inspiredbybeauty, namelijk Vraag maar raak!
Elke dag krijg ik heel veel vragen over beauty, fashion en lifestyle, en er komen vaak genoeg vragen bij die ik heel vaak hoor en die anderen ook wat aan gaan.
Heb jij dus een vraag? Stuur het op via social media, mijn email adres of natuurlijk via de reacties!

Vandaag hebben we het over hoe je de juiste kleur foundation koopt en hoe je je oogpotlood langer laat zitten, veel leesplezier!


Dit is de Gosh natural touch foundation in de kleur 32 pearl

Ik heb heel vaak dat ik een verkeerde kleur foundation koop, zijn daar trucjes voor zodat ik wel een goeie kleur koop?

Dit is denk ik een veel voorkomend probleem bij veel meiden en vrouwen, want het is nou eenmaal heel erg lastig om een goeie matchende kleur te vinden. De een heeft een roze ondertoon, de ander wat geler, de een is heel bleek, de ander is juist wat meer getint.
Mijn tip is als je een redelijk lastige huidskleur heb om over te stappen naar een wat duurdere foundation die je in een parfumerie kan kopen.
Daar hebben ze ten eerste heel erg veel tinten, en er lopen vaak mensen rond die je kunnen helpen om de juiste kleur te vinden. Je kan wat dingen proberen en die mensen weten ook echt waar ze over praten dus heb je meteen goed advies. (tenminste, daar gaan we wel van uit!)
Als dat gewoon niet binnen je budget valt, probeer dan goed te kijken naar verschillende foundations. De meeste foundations van budget merken zijn erg donker en hebben een oranje tint, dus let daar goed op!
Je kan wat proberen en swatchen op je kaak lijn, daar kan je het beste de kleur zien en of hij bij je gezicht past. Veel mensen doen het op hun pols, maar hou er dan wel rekening mee dat die kleur van je huid anders is dan je gezicht!
Vaak zie je in drogisten en winkels de kleur niet duidelijk omdat er geen dag licht is. Mijn tip: Swatch wat foundations naast elkaar en loop even naar buiten, zo kan je even in je spiegeltje checken welke het beste bij jou huidskleur past en kan je daarna nog terug lopen om de foundation te kopen.
Vind je het toch wel erg moeilijk om een keus te maken? Kijk dan eens naar bijvoorbeeld een getinte dagcrème of BB-crème, die dekken minder en daarom heb je dus minder kans dat de kleur niet goed is!


Dit is een oogpotlood van KIKO, in de kleur 100

Elke ochtend als ik oogpotlood op doe dan vaagt hij verder op de dag heel erg weg, hoe kan ik er voor zorgen dat hij lang blijft zitten?

Ook hier hebben denk ik meerdere mensen last van, en het is ook een dingetje wat soms best moeilijk kan zijn.
Het ligt er natuurlijk maar net aan welk oogpotlood jij hebt, stel jij hebt een heel goedkoop oogpotloodje van Essence, ( ik wil niet meteen zeggen dat goedkoop slecht is!) dan kan je daar minder van verwachten als dat je bijvoorbeeld van een wat duurder merk zoals Urban Decay gebruikt.
Je kan dat natuurlijk niet in de winkel testen, maar wil je nou echt geen miskoop? Test dan in de winkel een paar verschillende oogpotloodjes uit en ga dan weer verder met winkelen, was ondertussen je handen, let er niet meer op. Aan het eind van de middag kijk je dan welk potloodje het best is blijven zitten, en dan zie je dus ook hoe erg dat kan verschillen!
Er zijn verschillende trucjes dat je bijvoorbeeld de punt van het potlood eerst even brand met een lucifer/aansteker, hem dan heel goed af laat koelen en hem dan aanbrengen. Dat zou er voor zorgen dat hij langer blijft zitten.
Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd, maar je kan het natuurlijk altijd even testen!


En dit was mijn vraag maar raak alweer voor deze eerste keer. Ik hoop dat jullie het leuk en interessant vonden, let er wel op dat ik dit alles vertel vanuit mijn mening en perspectief!
Heb jij nou een leuke vraag voor de volgende keer? Stuur hem op of zet hem bij de reacties!
Fijne dag nog dames!


Photobucket

You might also like