dinsdag 27 november 2012

DIY: Chocomasker!


Veel van jullie vragen vaak om meer DIY, maar daar heb ik meestal niet echt inspiratie voor. Toch vind ik het ook erg leuk om te lezen bij anderen en om het zelf te doen, dus ging ik maar aan de slag. Laatst zat ik wat te kijken in de keuken kastjes en kwam toen wat cacao poeder tegen. Het leek mij wel leuk om daar een maskertje mee te maken wat geschikt is voor mensen met een droge huid in deze koude maanden.
Ben je benieuwd wat ik er van heb gemaakt? Kijk dan mee!


Ons hoofd ingredient: Cacao! Het is rijk aan antioxidanten en hydrateerd je huid erg goed.

Olijf olie, super goed voor de droge huid en verzorgt het als een gek, een echte boost voor je huid!


Honing, dat kan je eventueel toe voegen als je dat wilt, het verzacht en heelt je huid.
Natuurlijk kan je er nog veel meer andere producten bij doen, of vervangen! Bijvoorbeeld de olie vervangen door yoghurt, of ei!
Je kan het zo gek niet bedenken, kijk even op google!

Nu weten jullie wat over de ingrediënten, laten we dan maar beginnen!
Je doet ongeveer van alles een eetlepel, maar je moet een beetje de substantie in de gaten houden. Het moet niet te druiperig zijn, maar ook niet te droog en te hard dat je het niet kan smeren.


  • 1 eetlepel cacao poeder
  • 1 eetlepel olijf olie
  • Je kan dus eventueel nog 1 theelepel honing toevoegen.





Mijn huid voelde super gevoed en heerlijk zacht en flexibel.
Een crème was niet meer nodig, en mijn rood heden waren verdwenen, jep, ik hou van dit masker!
Het is wel een masker dat je heel af en toe moet doen, omdat het nogal intensief is. Het is een ontzettende boost en hydrateerd je huid heel erg.
Doe dit alleen als je een droge huid hebt, of een gemengde huid. Je kan dit natuurlijk ook plaatselijk aanbrengen. Ik had het dan eerder alleen op mijn wangen, kin en slapen aangebracht, omdat ik een behoorlijk vette t-zone heb.

Zeker een aanrader dus, maar niet te vaak.
Hebben jullie nog ideeien voor DIY maskertjes?
Photobucket

You might also like