zondag 28 oktober 2012

Maandelijkse column - Voorstellen

Ik zat er zonet even over na te denken, het is ondenkbaar hoe vaak je verplicht bent om jezelf voor te stellen. Om te beginnen op school, sportclubjes, verjaardagen of misschien ook wel op je werk. Ik verafschuw dat voorstellen eigenlijk altijd omdat er voor mij vrijwel maar twee gevolgen bestaan. Of ik zet mezelf weer eens compleet voor schut, of mijn zin bestaat vrijwel alleen uit een onnozele ‘euhm’, alhoewel ik dat eigenlijk ook beschouw als mezelf voor schut zetten...




Nu is het moment weer aangebroken, ik ben gedwongen mezelf voor te stellen, en het ergste is nog wel dat ik een goede, eerste indruk moet maken. Velen van jullie herkennen het gevoel van onzekerheid op dat soort momenten wel en anderen zijn gezegend met het talent om altijd precies het goede te zeggen, goh, ik voel ineens een vlaag van jaloezie opkomen...

Gelukkig ben ik deze keer niet verplicht om ondertussen mijn medemens in hun nieuwsgierige ogen aan te kijken, maar is het aan mijn vingers om ditmaal het woord te doen, wat eigenlijk een enorme opluchting is. Over het algemeen weten mijn vingers mijn gedachtes altijd beter uit te drukken dan mijn mond, maar daar ben ik vast niet de enige in!

Ik zal maar gelijk beginnen met de standaard zinnetjes die eigenlijk altijd wel voorbij komen met het voorstellen. Mijn naam is Roos, ik ben veertien jaar en zit nu mijn derde jaar van het gymnasium. Ik ben een echt stadsmeisje en mijn hobby's zijn dan ook shoppen en plezier maken met mijn vriendinnen. Daarbij heb ik ook nog een enorme liefde beauty, fashion en chocola. In mijn vrije tijd schrijf ik en vind je me vaak op beauty- en fashionblogs.

Dan nu maar weer verder met het minder algemene, maar wel leuke stukje: mijn favorieten. Mijn favoriete film, daar hoef ik niet lang over na te denken: the Hunger Games! Ik vond het een geweldige film met enorm getalenteerde acteurs en een pakkend verhaal dat je weet te raken.
Qua tv-programma ben ik een groot fan van the Vampire Diaries en GTST, dat ik nog altijd trouw volg. Beide series zijn erg verschillend, maar hebben elk een actieve verhaallijn die me altijd weten te boeien.
Over het algemeen ben ik niet zo'n lezer, maar de Twilight serie en the Hunger Games trilogie zijn nog altijd boeken die mij erg aanspreken. Ik houd erg van onwerkelijke verhalen, geschreven door schrijvers met een enorme fantasie.
Nu stappen we toch maar weer over op het gedeelte dat jullie het meest zal interesseren: beauty & fashion! Op het gebied van beauty heb ik niet echt een voorbeeld. Natuurlijk lees ik dagelijks de blogs van Vera Camilla, Kaya Quintana, Beautygloss, Pinky Polish, Lenette en, om absoluut niet te vergeten, Inspired by beauty. Het is nu dan ook voor mij een grote eer dat ik in de gelegenheid mag zijn om maandelijks een update te posten voor al haar geliefde volgers, en dat, mensen, zijn jullie!
Wel degelijk heb ik een favoriete fashion icon, namelijk Jen van clothesencounters. Misschien herken je haar naam wel van youtube. Jen is echte fashion guru. Zelfs van een pakje boter kan zij een geweldige look maken, die elk meisje de mond snoert en er automatisch voor zorgt iedere outfit maar verandert in een saai zooitje.
Alhoewel de outfits die zij samenstelt over het algemeen heel uitbundig zijn en voor mij niet echt alledaags geschikt zijn werken haar filmpjes meer als inspiratie om op een rustige manier toe te passen dan als inspiratie om daadwerkelijk te kopiƫren, waardoor ik ook mijn eigen creativiteit nog kan toepassen.
Zo, en dan ben je weer uitgepraat. Het voelt alsof ik maar een paar punten heb behandeld en voor de rest gewoon klinkklare onzin getypt heb. Maar ja,voorstellen gaat toch ook om het verhaal er omheen?


Ben jij net zo'n kluns met voorstellen of zie jij het meer als een kleine moeite? Komt dat misschien omdat jij een paar top tips hebt? Laat me het weten!
xxxx


You might also like