maandag 30 april 2012

Hoe was ik mijn kwasten?



Ik denk dat het een klusje is die vaak vergeten word, maar het is zoo belangrijk, je raad het al, kwasten wassen dus.
Ik doe het ongeveer 1 of 2 keer in de 3/4 weken, het ligt er een beetje aan hoe vaak ik ze gebruik en of ik heftige looks heb gemaakt.
Vaak schiet dit klusje er bij in omdat mensen denken dat het niet nodig is, of dat ze niet weten hoe het moet.
Ten 1e, het is altijd nodig, je gebruikt de kwasten op je gezicht en er nestelen allerlei bacterieen tussen de haartjes, die je vervolgens weer op je gezicht gebruikt.

Ik wil jullie vandaag dus laten zien hoe ik mijn kwasten was, door middel van foto´s. Ik hoop dat het een beetje duidelijk over komt, zo niet, vragen kan je altijd stellen!




Als eerste, wat heb je nodig? Ik gebruik afwasmiddel (Dreft), baby shampoo (Action) en een kommetje.

 Vul het bakje met warm water en doe er een scheutje afwasmiddel bij, en roer daar je kwast doorheen zodat hij nat word. Knijp hem af en toe een beetje uit zodat de viezigheid er al een beetje uitkomt.
 Dan pak je een bakje met alleen water en spoelt hem daarin af. Ook dan knijp je het water weer uit de kwast.
 Gooi het water er uit en doe er een beetje baby shampoo in.
 Laat het schuimen door er met je kwast door heen te gaan, kijk al dat vuil! Normaal gesproken zou je dit dus weer op je gezicht doen!
Spoel de kwast voor de laatste keer uit en schud al het water er uit.

Laat al je kwasten drogen op een handdoek en draai ze af en toe om.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is geworden en dat jullie er wat aan hebben gehad.
Hoevaak was jij je kwasten?
Photobucket

You might also like