maandag 6 juli 2015

#2 Sara's Column: Mijn vakantie naar Mallorca!





Hi! Hoe is het met jullie? Met mij gaat het heel goed! Ik geniet volop van mijn vakantie! Hebben jullie al vakantie? Ik heb jullie weer heel veel te vertellen van mijn verhalen in Mallorca! Benieuwd? Veel leesplezier!



Zoals jullie misschien in mijn vorige column gelezen hadden ben ik een weekje op examenreis geweest. Ik ging samen met een vriendin (genaamd Felice) een weekje naar Mallorca om te vieren dat we geslaagd zijn! Ook heb ik daar veel gefilmd en hoop ik een leuk filmpje in elkaar te zetten! Maar buiten dat, ook heel veel foto's die ik graag met jullie deel! Op mijn eigen blog die binnenkort online komt zou ik wat dieper ingaan op de gebeurtenissen daar, om ook meer artikelen online te zetten. Snel horen jullie daar meer over!

Toen ik aan Mallorca dacht, dacht ik aan een eiland (uh, ja duh) lekker weer (ja weer lekker orgineel) en een plek waar ik heel veel plezier zou kunnen hebben! En geloof me, ik had hoge verwachtingen, maar zo leuk had ik het nooit bedacht! Het was namelijk echt géweldig. Als je iemand bent die van zomer houdt, uitgaan, shoppen maar ook mensen zou ik je het eiland zeker aanraden!

We vertrokken vanuit Schiphol met het vliegtuig naar Mallorca en rezen met een jongeren organisatie. Nu ik erop terugkijk ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Je kan altijd bij ze terecht en kan ze altijd bellen als je iets niet begrijpt of er iets mis gaat. Ook organiseren ze allemaal feestjes waar je veel Nederlandse leeftijdsgenoten kan ontmoeten. En vervoer word ook allemaal geregeld naar clubs! Maar toch merk je eigenlijk niks van ze, omdat je zelf kan bepalen wat je doet (je hoeft dus niet naar al die feestjes toe, als het niet je ding is) Wij vonden het wel leuk en gingen de eerste dag gelijk meelopen met de kroegentocht. Waarschijnlijk denk je nu aan een tocht met alleen maar bezopen jongeren die hangend om een paal hangen haha. Maar geen paniek, dat was het niet! Het was juist heel gezellig! Je kon zo aan het begin een beetje ontdekken welke plekken je leuk vond, zodat je daar de aankomende week nog naartoe kon gaan. We ontdekte gelijk al een club die we leuk vonden en daar zijn we ook vaker geweest! Wat ik zelf fijn vond is dat ook de barmannen/vrouwen Nederlands zijn en je dus ook met ze Nederlands kon praten. Ik heb daar ook heel veel leuke mensen ontmoet en kijk er goed op terug!

Wat ook een leuke uitgaansplek is waar we geweest zijn is BCM. Dit is de grootste club van heel Mallorca en kan je ook wel veel van verwachten. Ja, je legt er dus ook wel wat voor neer. Wij waren er per persoon 50 euro aan een ticket kwijt maar het was het zeker waard! Ik heb het daar ook heel leuk gehad met de andere meiden en jongens van onze organisatie. Als je er bent, zou ik zeker aanraden om er eens heen te gaan!



Maar buiten het uitgaansleven wilde we natuurlijk ook shoppen! Palma is de hoofdstad van dit eiland en ons werd verteld dat je hier goed kon shoppen. Eerlijk gezegd viel me dit een beetje tegen. Er waren weinig winkels en als er leuke winkels waren, waren ze heel klein en had je zo ook niet veel keus. Toch heb ik er een paar dingen kunnen scoren! Ze verkopen er ook Sleek & Real Techniques wat ik zelf echt heel leuk vond!



En niet te vergeten: het water is zo blauw! Echt prachtig! Ik ben echt verliefd geworden op dit prachtige eiland en zou zeker eens terug willen! Wil je meer weten over mijn avonturen? Dan kan je dit snel zien op mijn eigen blog waar je snel meer over hoort!

Wat gaan jullie doen deze vakantie?

Heel veel liefs,
Sara

You might also like