maandag 6 april 2015

INNERBEAUTY TAG: Sara's column


www.saravanhees.weebly.com



Hi Guys! Ik ben er weer! Wat vind ik het nog steeds zo leuk om artikelen voor inspiredbybeauty te schrijven! Toen ik deze week aan het nadenken was over een innerbeauty artikel, dacht ik: bestaat er geen innerbeauty tag? En ja hoor, ik begon dit op te zoeken op Google en enkele (voor al uit het buitenland) bloggers hebben deze tag gedaan. Dus hierbij, mijn antwoorden op deze vragen. Veel leesplezier! ;) 
Voel je je anders met make-up op dan eraf? Ja, natuurlijk! Ik ga hier geen antwoord op geven als 'Nee, ik voel me even zeker met niks op mijn gezicht dan wanneer ik me flink opgemaakt heb' want dat is gewoon niet zo bij mij. Als dat wel zo zou zijn, waarom zou ik nog de moeite nemen op mezelf op te maken? Nee, ik voel me echt zekerder met iets op mijn gezicht. Ik merk zelf wel bij mezelf dat als ik bijvoorbeeld even langs een vriendin ga ik gewoon een basic make-up op doe (denk: wat cc cream, mascara, lipgloss, leuke blush etc) maar wanneer ik naar een feestje ga waar ik grote groep mensen aanwezig zou zijn ik het toch wel belangrijk vind dat ik er goed uit zie. Ik zorg ervoor dat mijn haar mooi in model breng en ik breng vaak ook wat meer make-up aan. Want ik voel me er gewoon lekker in! Dus waarom niet? Het antwoord op de vraag is dus ja. Maar aan de andere kant, vind ik het ook belangrijk om mezelf te durven tonen zonder make-up. En mensen mogen mij zien zonder make-up! Tuurlijk maakt make-up me zekerder, maar ik laat mezelf zonder iets op mijn gezicht ook gewoon zien.

Is voor jou innerbeauty of outerbeauty belangrijker? Innerbeauty! Zelf vind ik het belangrijk dat mensen leuk met elkaar om kunnen gaan en zo vriendschappen ontstaan. Ik vind iemand leuk door het leuke karakter die diegene heeft! Ik voel me veel prettiger bij mensen met een leuk karakter dan chagrijnige gezichten die er wel geweldig uitzien. Ik vind het zo leuk om te zien dat ieder mens verschillend is, wat de wereld zo uniek maakt.

Heb je liever een outerbeauty of innerbeauty? Is dit niet dezelfde vraag als vraag 2? Hier kan ik namelijk een beetje hetzelfde antwoord op geven. Hey, uiterlijke verzorging is leuk, maar een leuk karakter is véél belangrijker als je het mij vraagt.

Wat is echt beauty voor jou? Hey, hier heb ik twee weken geleden nog een artikel over geschreven! Ik kwam zo'n vraag nooit tegen en was er altijd benieuwd naar. Nou, is toch mijn missie nog geslaagd! ;) Echte schoonheid is voor mij dat je jezelf leuk vind met je mindere kanten. Dat je kan laten zien dat jij leuk bent zonder make-up, maar ook toe kan geven dat je niet vies bent van een laagje foundation. Iemand die zelfvertrouwen heeft en de hele wereld wil laten zien wat voor leuk karakter diegene heeft!

Wat zorgt ervoor dat jij je mooi voelt? Oei, lastige vraag! Ik denk dat dit bij mij aan zelfvertrouwen ligt. Wat ik zelf merk is wanneer ik zelfvertrouwen uitstraal je daar ook mooier van word. Mensen kunnen je pas écht leuk vinden als je jezelf leuk vind. Vanaf het moment dat ik meer zelfvertrouwen begon te krijgen gingen mensen mij ook leuker vinden heb ik zelf gemerkt.

Wat een lastige vragen waren dit zeg! Ik heb het zo goed mogelijk geprobeerd te beantwoorden, maar toch wel moeilijk dit soort dingen te verwoorden haha. De reden dat ik Belle en het Beest heb afgebeeld is omdat ik dit echt een mooi voorbeeld vind aan inner beauty en outer beauty. Belle beeld natuurlijk het 'mooie' meisje uit dat verliefd word op het 'lelijke' beest. Omdat dit 'lelijke' beest wel mooi is van binnen. Neem de tag over, zou ik echt heel leuk vinden! Ik vind dit zo'n leuke tag en ik zie geen enkele Nederlandse blogger die deze tag overgenomen heeft? Zonde! En heb je geen eigen blog, kan je hem in de comments invullen. Altijd leuk om te lezen.

Lots of love,
Sara


You might also like