dinsdag 17 maart 2015

Embryolisse lait-crème concentré 65 jaar


Een tijdje geleden poste ik een video met beauty nieuws waar ik deze crème voorbij liet komen. Ik had de crème binnen gekregen en ik was meteen enthousiast! Al een paar jaar wil ik ooit deze crème een keer testen en uitproberen, omdat ik er zo veel goede verhalen van hoorde.
Vooral toen Mascha, al weer een hele tijd geleden een video maakte van het merk Embryolisse wist ik dat ik dit echt graag wilde proberen.
Toch is het er nooit van gekomen, maar nu pak ik mijn kans! Omdat Embryolisse maar liefst 65 jaar is ontving ik de lait-crème concentré in een gouden verpakking. Sjiek!



Er gaan ontzettend veel verhalen rond dat deze crème echt voor iedereen geschikt is. Voor mensen met de meest gevoelige huid, droge huid, acne en noem maar op.
Aangezien ik een redelijk gemengde huid heb met extreem droge plekken leek me dit een ontzettend fijne crème.


Kortom, er worden lovende verhalen over verteld en geschreven, maar wat vind ik er eigenlijk zelf nou van?


De textuur is zoals een fijne dagcrème hoort te zijn, niet te vloeibaar, maar zeker niet te dik en moeilijk uit te smeren. Integendeel zelfs, de crème is erg makkelijk uit te smeren en je hebt niet veel nodig om je hele gezicht een fijne laag te geven.


Het blijft altijd wat lastig op camera vast te stellen, maar je kan hier toch wel een beetje aan zien dat de substantie perfect is voor deze crème.

Hij hydrateert op zich goed, maar ik heb door dat mijn huid iets meer voeding nodig heb. Uiteraard heb ik een ontzettend droge huid en heb ik echt een wat vettere creme nodig.
Misschien is dit een wat betere crème voor in de zomer, wanneer mijn huid niet zo mega droog is zoals in de winter.
Toch snap ik heel goed dat dit een enorm fijne crème is voor velen, want het is een hele neutrale en milde crème.

De geur is overigens heerlijk subtiel. Ik vind de geur iets weg hebben van de Biosilk producten, maar dan veel subtieler en wat romiger.


Conclusie: Ik vind het een hele fijne crème, vrij basic, geen poespas. En dat maakt deze crème juist zo bijzonder, want tegenwoordig zie je elke crèmes met de ene belofte na de andere, die ze niet waarmaken en uiteindelijk veel duurder zijn dan dat je er voor krijgt.

Voor mij is het beter als ik hem in de zomer gebruik, dus ik ben blij dat we weer langzaam aan de lente weer in gaan!


Heb jij wel eens deze crème gebruikt?

You might also like