zaterdag 17 januari 2015

Obsessed: Curls, Curls, Curls!

Fashion Girls - Timeline Photos | Facebook

Jullie weten onderhand wel dat ik al flink wat jaartjes natuurlijk krullend haar heb. Ik haat het, en ik houd er van. Een echte haar-liefde verhouding dus. 
De ene keer wil ik het het liefst kort knippen, de andere keer wil ik het mooi lang laten groeien. De ene dag ben ik verliefd op mijn haar en mijn krullen, de andere dag kan ik het niet uitstaan en kan ik mijn haar wel uit mijn hoofd trekken.
Toch ben ik de laatste tijd van mijn krullend haar gaan houden, en ben ik het meer gaan waarderen. Het brengt de benodigde problemen met zich mee, maar het kan ontzettend mooi zijn en je moet waarderen wat je hebt, right?


add a caption

Ik heb het altijd al fascinerend gevonden om te zien hoe meiden met krullend haar hun haar wassen, drogen en stylen. Ondertussen heb ik al zo'n 300 video's bekeken met haartutorials, routines en tips, en ik ben nog lang niet uit gekeken!


Zelf ben ik nog dagelijks bezig om mijn haar routine aan te passen. Andere technieken, andere producten en noem maar op. Het is heel gek om te bedenken dat ik eigenlijk altijd weer andere producten uit probeer omdat alles weer een ander effect heeft. En ja, ik ben dus opzoek naar het product wat het mooiste effect geeft.

Maar dan nog, vaak raakt je haar gewend aan een bepaald product. Na een tijdje merk je het verschil niet erg meer zoals in het begin. Daarom gebruik ik regelmatig andere producten, zodat ik weer het fijne effect voel van de producten. En het werkt echt! Als ik af en toe wissel met shampoo of mousse, merk ik duidelijk dat mijn haar meer volume heeft. Kortom, als krullenbol ben je nooit uitgeleerd, tenminste, deze krullenbol hier niet.

"Ik als krullenbol ben nooit uitgeleerd!"

CURLY CURLY HAIR | via Tumblr

Ook hoevaak ik mijn haar was is iets wat ontzettend mee speelt met hoe mijn haar er uit ziet. Het gekke is, mijn haar ziet er nooit het beste uit als mijn haar net gewassen is. Dat klinkt misschien gek, maar mijn haar is op de 2e of 3e dag echt het mooiste.

In de nacht slaap ik met een knot of verschillende knotjes. Ook dit verschilt weer bijna elke keer. De ene keer probeer ik één grote knot uit, of ik maak kleine knotjes. Alles resulteert in een ander effect.



Ik ben wel benieuwd, zijn er wat curlygirls die mij volgen? Herkennen jullie dit ook? Let me know!

You might also like