vrijdag 2 januari 2015

Happy new year!



Happy new year everyone!
Het is 2 januari en dat betekend dat alle voornemens en doelen van het komende jaar weer volop besproken worden. A new year, a new me, zoals veel mensen dit dan zo zeggen.
Tja, het is fijn om een nieuwe start te beginnen, maar veranderd er dan echt zo veel in dit jaar? Wat is er vandaag anders dan een paar dagen geleden in 2014?

Veel mensen hebben dit nodig om een punt te zetten achter het verleden en een nieuwe richting op te gaan. Dat ene zetje met de reden 'het is een nieuwjaar' hebben sommige mensen gewoon nodig.

Ik zelf doe daar niet aan mee. Natuurlijk is het leuk om een doel te hebben voor dit jaar, maar is dat echt alleen omdat het 2 januari is? Die doelen en dromen die ik heb, heb ik altijd wel, ook vorig jaar.
En dan nog de cliché voornemens. Afvallen, stoppen met roken, minder drinken en gezonder leven. Prima voornemens, maar is dit ook echt haalbaar? Jullie weten allemaal dat in januari de sportscholen vol zitten maar in februari neemt dat alweer af. We vallen weer in ons oude patroon en volgend jaar stellen ze weer dezelfde voornemens. "Maar dit jaar gaat het echt lukken." Yeah right.


Maar goed, ik vind het aan de andere kant ook wel weer fijn om een nieuw jaar te starten. Nieuwe kansen, een schone nieuwe start om een prachtig jaar op te bouwen.

Ik ben wel benieuwd, hoe staan jullie hier tegen over?

You might also like