maandag 17 november 2014

Messy curly bob



Een paar dagen geleden ging ik weer eens naar de kapper. Het was hard nodig, want het was echt flink gegroeid na de laatste knip beurt.
Eigenlijk wilde ik gewoon wat korter en weer wat meer laagjes er in zodat het goed krult, maar mijn kapper stelde iets anders voor. ‘ Wat vind je van dit?’ Zei hij toen hij een plaatje van een lange bob vol met krullen en volume. Ik ben altijd in voor iets nieuws en ben eigenlijk helemaal niet zo gehecht aan mijn haar, dus ik liet hem zijn gang gaan. Benieuwd wat er uitkwam?




Halflange bobs vind ik sowieso altijd al prachtig, het is een mooie lengte, het staat lekker pittig maar toch vrouwelijk. Met krullen, golven of slag vind ik dit nog mooier. En laat ik nou krullen hebben.

Vroeger, toen ik nog wat steiler haar had heb ik ook een bob gehad, maar dan een echte bob. Niets halflang, nee, echt kort. Jammer genoeg kan ik hier zo snel niet meer foto's van terug vinden om daar iets van te laten zien. Maar als ik terug kijk vond ik dat wel echt heel leuk staan. 
Nu ik dus krullen heb is die lengte niet meer echt haalbaar, dan gaat mijn haar heel raar staan. Wel kan ik het goed kort laten knippen, wat ik ongeveer 2 jaar geleden had.


Dit is zomaar even een hele random foto. Maar ik wil hier even laten zien is dat mijn krullen toen zich heel anders vormden. Mijn haar was veel kroeziger, bijna net als toen ik een peuter was.
En dit, dit dames en heren is allemaal gekomen door de hormonen. Ik zat toen midden in mijn pubertijd, en mijn krullen kwamen toen omhoog springen. Nu, een paar jaar later is het nog steeds wel wat, maar veel minder krullend en opspringerig.
Je haar veranderd sowieso eens in de zoveel jaar veranderd van structuur, vorm en dikheid etc. 
Dit kan soms best lastig zijn als je krullen hebt!




Gelukkig merkte mijn kapper het zelfde op en kwam met een voorstel. 
'Wat vind je van een halflange krullende messy bob?' Meteen was het raak, dit is iets voor mij! Ten eerste ben ik helemaal niet gehecht aan mijn haar zoals andere meiden dat wel eens kunnen hebben, dus ik was meteen in voor het "experiment". 'Haal het er maar af, doe je ding!' Was daarom mijn reactie.




Het fijne aan een messy krullende bob is dat het altijd volume heeft. Het is niet zwaar, het krult (vaak) goed en het is niet erg als het messy zit. I-de-aal dus!
Ook is het gewoon heerlijk om geen lange lokken in je nek te hebben, maar gewoon snel klaar te zijn met wassen, borstelen en föhnen. Het is lekker licht, het zit sneller goed met krullen dan mijn lange haar en bovenal, het is weer eens iets anders.
Goed, genoeg gepraat, laat het nou maar eens zien dan! (See, I know what you think)



I introduce you.... The new me! Nou ja, dat valt ook wel weer mee maar goed.
De foto's zijn een beetje donker, maar ik heb nog niet echt de mogelijkheid om overdag foto's te maken.
Waarschijnlijk gaan jullie mijn kapsel uitgebreid bekijken in één van mijn nieuwe video's!


Bye ladies!

You might also like