donderdag 20 november 2014

Alternatieven voor de kerstboom


Uiteraard kennen jullie allemaal de traditionele kerstboom. Prachtig versierd met kerstballen en lichtjes staat hij bijna elk jaar in vele huiskamers te schitteren. 
Ik houd er van, en daarom heb ik ook nu al wat kerstlichtjes opgehangen op mijn kamer. Ondanks dat het zo snel donker is, maakt de kerstsfeer een hoop goed!
Tegenwoordig kom ik steeds meer alternatieven voor de kerstboom tegen, en daar wilde ik het vandaag met jullie over hebben. Je hebt uiteraard de echte en de neppe kerstbomen, maar als je daar nou geen plek, tijd of geld voor hebt, of omdat je gewoon iets origineels wilt, zijn er ontzettend veel leuke alternatieven!




De meest voorkomende vorm van de "alternatieve kerstboom" is toch wel deze. Een draaibare kerstboom die makkelijk weer op te bergen is. De losse planken kunnen gedraaid worden en zo kan je de kerstboom weer als een plat geheel opruimen. Dit is een voorbeeld wat natuurlijk erg op de traditionele kerstboom lijkt, maar het is wel een heel ander concept door het hout en het minimalisme.
Uiteraard is het leuk als je hier wel lichtjes (in dit geval waxinelichtjes) en kerstballen in kunt doen, maar bovenal vind ik het een leuk alternatief! 


Wat ik ook veel zag, in vooral modernere woningen, waren geprinte kerstbomen op doek. Je hangt het doek op, je kan er eventueel nog gaatjes in maken en lichtjes doorheen halen, en je bent klaar!


Een kleine houten versie, die wat simpeler is. Uiteraard is dit een hele fijne oplossing als je toch wat kerst in je huisje wilt, maar daar gewoon de plek niet voor hebt. 
Ook is dit redelijk makkelijk te maken, een paar plankjes op maat maken, aan elkaar maken, versieren en you're done!


Ook top voor kleine kamers en ruimtes met lege muren, een lichtjes kerstboom op je muur! Dit neemt geen ruimte in beslag, alleen wat spijkers in je muur. Of je daar echt heel blij mee moet zijn weet ik niet, maar het ziet er wel heel leuk uit!


Misschien een idee voor de openbare bibliotheek of scholen? Ik vond dit echt een hele leuke toepassing van de ruimte en de kerst sfeer. De boeken vormen samen de "kerstboom" en er zijn daarna wat kerstlampjes om heen gedaan. Vet origineel!


Dit deed mij eerder aan pasen denken, maar het is uiteraard wel een leuk idee!


Ook dit is weer redelijk simpel, maar perfect voor mensen die een heel strak en minimalistisch huis hebben! Kaarsjes aan en je bent klaar!


Zelf vond ik het echt heel leuk om deze alternatieven op te zoeken op het internet, ik heb er echt nieuwe ideeën uitgehaald! Toch ga ik dit jaar maar gewoon weer voor de neppe, doch tradionele kerstboom. Wat vind jij hiervan?

You might also like