donderdag 3 juli 2014

Julia's column - Irritaties ... of liever gezegd, kwellingen


Het is op dit moment woensdagavond. Ik zit achter mijn bureau en heb in tijden eens een excuus om een artikel te tikken.  Jullie zullen je hoogstwaarschijnlijk afvragen wie ik ben en wat ik hier kom doen. Mijn naam Julia (spreek het uit als ‘Djoeliaa’) en ik ben de nieuwe columniste van Kim. De andere columnisten zijn in de loop der tijd het schrijven van artikels zat geworden en daarom heb ik nu de mogelijkheid gekregen om Kim bij te staan deze zomer met het actief houden van haar blog. Ik vind het niet nodig om een heel artikel te wijden aan het voorstellen van mezelf en daarom heb ik besloten om alle inspiredbybeauty-lezeressen, of misschien zelfs lezers, te kwellen met alle ergernissen die de afgelopen tijd mijn bloeddruk flink hebben doen verhogen. Om deze vele frustraties ietwat te verzachten schrijf ik alle irritaties in één artikel van mij af.





Acura Integurl
Dit nummer, het is mijn leven. Echt, in tijden heb ik niet zo'n geweldig nummer gehoord. Frank Ocean is al een lange tijd mijn held op gebied van rap en R&B, alleen het enige probleem is echter dat dit nummer om de een of andere reden nauwelijks op youtube te vinden is. Slechts covers, live opnames en versnelde versies duiken er op wanneer je de naam intypt. Momenteel houd ik mezelf daarom nog zoet met de remix, maar toch hoop ik ooit het origineel te kunnen vinden, dat hopelijk langer is dan de slechts tweeminuutdurende remix. Because two small minutes in heaven are way too short!


Hipsters
Het tweede ding waar ik mij ontzettend aan erger zijn al die hipsters, of liever gezegd, alle wannabe-hipsters. De laatste tijd lijkt het namelijk wel een trend te zijn om je voor te doen als een hipster. Niet dat ik iets heb tegen hipsters hoor, soms weet ik ze zelfs een beetje te waarderen. Het enige probleem voor mij is dat het de hipsters een beetje moeilijk wordt gemaakt om origineel te blijven, omdat na elke innovatie heel Nederland volgt.  Zo zijn er een hoop meiden die zich kleden als hipster, terwijl dat eigenlijk niet hun smaak is en dat frustreert me. Natuurlijk wordt dit probleem grotendeels veroorzaakt door onzekerheid, waar ik zelf ook vaak genoeg mee te dealen heb, maar deze uiting daarvan bevalt me niet echt! Jullie horen het al vaak genoeg, maar ontwikkel je eigen stijl. Ik spreek uit ervaring, het doet je meer dan goed!


Bianca Bouwhuis
Deze is voor alle GTST fans. De nieuwe Bianca; ik kan er nog steeds niet aan wennen.  Sowieso vind ik het al verwarrend dat de rol door een andere actrice vertolkt wordt, maar als je dan toch op zoek bent naar een nieuwe, zoek dan op zijn minst een goede. De vorige Bianca speelde zó natuurlijk en zó overtuigend. Deze Bianca daarentegen haalt naar mijn mening het niveau van de cast naar beneden. Normaal vind ik het moeilijk om me in het openbaar zo negatief te uiten over iemand, alleen maak ik voor deze gelegenheid een uitzondering, omdat het niet mijn bedoeling is om haar naar beneden halen. Ik vind haar gewoon niet geschikt voor deze rol.


Labello
Mijn labello, mijn zalige honing, melk labello. Minstens drie keer per dag smeer, of liever gezegd smeerde, ik dit wondermiddel op mijn lippen, waardoor ik zo af en toe weer eens mijn donkerrode lipstick kon dragen, zonder dat het resulteerde in een vieze, rommelige massa. Alleen is aan deze euforie een einde gekomen nu ik hem in de winkels kwijt ben. Jullie vragen je natuurlijk af waarom ik niet gewoon een andere smaak labello koop, maar ik ben ervan overtuigd dat ik hem ergens nog moet kunnen kopen. Nou ja, ik weet eigenlijk gewoon zeker dat hij uit het assortiment gehaald is, alleen blijft het moeilijk om mij daarbij neer te leggen.


Die Nachbarn
Of ik het WK kijk? Nope! Waarom niet? Ach ja, ik heb geen televisie of radio nodig om op de hoogte te blijven van de stand van zaken. In mijn woonwijk zijn er namelijk steeds meer asocialere gezinnen bijgekomen, die zich bijzonder luidruchtig uitlaten over alle goals die er gedurende de wedstrijd worden gemaakt. Niet dat ik iets tegen supporters heb, zelf spring ik namelijk ook wel met mijn oranje toeter in het rond om mijn eerbetoon aan onze spelers te tonen, alleen hangt het er vanaf hoe luid ze dat doen en hoeveel mensen ze daarbij lastig vallen. De mensen in mijn buurt houden het namelijk niet bij gejuich, de mensen in mijn buurt steken vuurwerk af, schreeuwen alsof er een derde wereldoorlog is uitgebroken en zetten de radio zó hard, dat ook de niet-voetbalfans verplicht zijn mee te luisteren. En niet alleen in de WK-perioden spelen de spanningen hoog op. Eigenlijk het hele jaar door krijg ik met steeds meer buren te maken die zich niets lijken aan te trekken van anderen en zelfs de kinderen worden steeds brutaler. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar waar is die goede, oude tijd?

Bien, c'est ça! Dit was dan mijn eerste artikel, ik hoop dat het jullie enigszins geamuseerd heeft en dat jullie je er natuurlijk ook in hebben kunnen vinden. Nogmaals wil ik benadrukken dat ik door mijn frustraties te uiten niemand wil beledigen, iedereen is anders en dat respecteer ik! Voel je alsjeblieft niet aangesproken als enkele eigenschappen overeenkomen met jouw eigen persoonlijkheid, de mensen in mijn omgeving hoeven natuurlijk helemaal niet op jou te lijken.

Lots of love,
Julia

You might also like