maandag 23 juni 2014

Essence 3d eyeshadow 07 irresistible smokey eye


Oogschaduw, ik kan er niet genoeg van krijgen. Ik denk dat het ook echt het soort make-up is dat ik het meeste heb.
Laatst kwam ik deze 3D oogschaduw tegen van Essence, dus ik besloot er een review over te doen.


Vaak bespreek ik eerst altijd de verpakking waar het product in zit. En tja, dat is bij deze oogschaduw behoorlijk "Essence achtig". Niks mis mee natuurlijk, want als ze dit veel meer hadden veranderd en luxer hadden gemaakt dan zou de prijs uiteraard flink stijgen.
Je ziet het product vanaf de buitenkant, dus je kan snel zien welke kleur je pakt.


Het 3D effect is een leuke extra, het ziet er gaaf uit. That's it, het maakt de oogschaduw niet beter of mooier zijn werk doen.
De kleuren hebben beiden een glans, en eigenlijk houd ik persoonlijk meer van mat. Maar je kan deze kleurtjes uiteraard heel goed combineren met matte kleuren!


De oogschaduw is vrij droog van structuur, wat best snel fall out verzorgd. Maar in principe zijn het geen hele donkere kleuren dus kan je die met een grote poederkwast snel weer weghalen.


Het pigment had van mij wel wat heftiger gemogen, want hiermee zou ik bijvoorbeeld geen hele look mee kunnen maken. De kleuren mochten best wat feller zijn en wat meer kleur afgeven. Jammer van de grove glitters in de lichtere kleur, vind ik ook.



Een wow-wat-is-het-vroeg-gezicht. Even een look gemaakt, maar nee, dit is niet helemaal mijn ding. Voor een simpele look is het prima, dan zou ik eerder de lichte kleur gebruiken om over mijn hele ooglid aan te brengen. 
Ik ga sneller voor matte kleuren, ik denk dat daarom dit niet helemaal mijn ding is.

Draag jij veel glimmende oogschaduw of ga je liever voor mat?


You might also like