zondag 27 april 2014

Today's photoshop



 

Vandaag weer een nieuwe column van Nida!

Hi lieve lezers! Vandaag heb ik een beetje een ander artikel dan normaal. Iets wat je ongetwijfeld wel mee hebt gekregen, namelijk fotoshop. Laatst zat ik een middag thuis achter mijn laptop filmpjes op YouTube te kijken. Ik keek naar de beelden waar vier normale vrouwen omgetoverd werden tot cover modellen. Ik klikte door van het ene naar het andere filmpje en heb met verbazing gekeken. Ik wist dat er veel gedaan werd met het bewerken van het models lichaam, en toch gaf dit een lichte shock. Ik heb het filmpje hieronder geplaatst. Ik ben benieuwd naar jullie mening…


En? Hadden jullie het verwacht? Tegenwoordig is het zo makkelijk om een bepaald beeld te krijgen van iemand op internet. Het wordt ons ook steeds makkelijker gemaakt door nieuwe technologie. Er zijn natuurlijk duizenden voordelen aan alles wat ontwikkeld, maar zien wij dit ook als iets goeds?

Je hoeft niet eens een professioneel programma te hebben om veel aan te passen. Ik zal vast niet de enige zijn die af en toe wat aan een foto verandert om het mooier te maken. Hieronder een voorbeeldje:


De kleuren zijn verandert, haar gezicht is sprekender gemaakt, de ogen helderder en haar gezicht is strakker gemaakt. Veel meiden creëren een heel ander beeld van zichzelf na het zien van de perfecte foto’s. Volgens mij leven we ook gewoon in een tijd waar veel vergeleken wordt en onder andere door nieuwe technologie. 50 jaar geleden bestonden er echt nog geen Apps om je gezicht zo veel mooier er uit te laten komen.

To get to the point… vinden jullie het normaal dat er zo enorm veel wordt verandert aan iemand? Is het normaal? En nog belangrijker, is het goed? Wat is jullie mening? Ik vind dat het bij onze tijd hoort en niet te vermijden is. Alhoewel, zo extreem hoeft het van mij ook weer niet als in het filmpje. Iedereen heeft iets anders wat perfect is. Gebruiken jullie ook Apps om foto's te bewerken? Ik vind het altijd leuk om een effect er aan toe te voegen. 

Dit zijn de Apps die ik gebruik op mijn mobiel (Ik heb een Samsung mobiel):


PicsArt (1e foto) gebruik ik voornamelijk voor effecten. Het programma werkt erg fijn en snel. Ook de basis dingen zoals de kleur enzo verander ik wel is met deze App. Daarnaast gebruik ik Aviary (3e foto) ook vaak. Ik vind het af en toe wel grappig om maar delen van een foto met kleur te doen. Dat doe ik hier meestal mee. Ook het contrast en de helderheid verander ik.

Voor Instagram gebruik ik InstaSize (4e foto) voor een extra witte rand en InstaShape (2e foto). InstaShape is een App om een bepaalde vorm in je foto te zetten. Bijvoorbeeld een hartje. Die vorm kun je dan ook een beetje transparant maken wat wel een cool effect geeft.

Ik hoop dat ik jullie even een eyeopener heb kunnen geven over foto bewerking tegenwoordig. Dit was iets wat mij zeker aansprak. Bedankt voor het lezen! 

You might also like