woensdag 16 april 2014

Het tijdloze denim

Denim
Made by Kim- Polyvore.com


Al sinds tientallen jaren geleden dragen we spijkerstof, een stof die we ook nu nog, vol op tegen komen en dragen. Spijkerbroeken, jasjes, rokken en jumpsuits, je kan het zo gek niet bedenken.
Ook ik draag maar al te graag een lekker zittende jeans of een spijkerjasje op een gave top. Maar dat niet altijd zo geweest, ik heb zelfs 1 jaar lang geen enkele jeans of broek aangeraakt. Jurkjes en rokjes waren toen helemaal mijn ding.
In dit artikel laat ik mijn favoriete combinaties en items zien die met spijkerstof te maken hebben.

Jeans zijn, zoals ik al zei, altijd goed. Ik draag ze het liefst elke dag met een leuke top of jasje.
Een blauwe blouse, of toch een koraal shirt met een stoere riem, het kan allemaal. Denim is voor mij een stof die echt overal bij kan, nog meer dan een normale zwart, grijze of witte broek!



Shorts zijn altijd goed, helemaal als ze wat gebleekt en "beschadigt" zijn, iets wat ik erg leuk vind staan.
Tegenwoordig zie je ook steeds vaker dat de zakken of de helft van het broekje een andere stof heeft, zoals een printje of kant. Een voorbeeld hiervan zie je hierboven. Deze shorts vind ik ook echt ontzettend leuk, ik kan niet meer wachten om lekker te gaan shoppen!



Spijkerblouses zijn voor mij ook echt een must-have voor iedere kleding kast. Ik draag ze maar al te graag, in verschillende stijlen. Dit simpele spijkerblousje kan je dragen met een zwarte broek en lekkere sporty schoenen eronder, of juist heel leuk in een rokje met een paar hakken.

Zelf heb ik vaak niet de neiging om hierbij ook een spijkerbroek aan te doen, helemaal niet in de zelfde tint/stof. Bij het voorbeeld hierboven zou ik bijvoorbeeld óf een heel lichte jeans óf een heel donker gekleurde jeans aantrekken. Hoe zou jij dat doen?

En last but not least, het spijkerjasje. Het lijkt op de blouse, maar is weer heel anders te combineren.
Ik draag deze ontzettend veel, en heb er dan ook 2 in mijn kast hangen. Één die wat meer getailleerd is en de ander die wat losser en baggy zit.
Beide draag ik vaak met een shirt met print of kleurige blouse. En wat ik zei over de spijkerblouse en spijkerbroeken geld hier ook weer het zelfde voor. Vaak draag ik dit met een een grijze, gekleurde of zwarte broek.

En dit was het weer!


How about you? Draag jij vaak denim?


You might also like