dinsdag 22 april 2014

Films van de afgelopen tijd!



Aangezien ik de laatste dagen weer veel vrij was heb ik ook weer wat films gekeken. Heerlijk vind ik dat, een dag vrij zijn en in de avond lekker zitten met wat drinken om een film te kijken.
De genres liggen weer redelijk uit elkaar, maar dat is juist leuk. Ook zijn de films lang niet allemaal nieuwe films
Ik ben benieuwd of jullie deze films al kenden en of dat je ze misschien gaat kijken! Let me know!




The great Gatsby is een film die ik begon te kijken tijdens de engels lessen. Omdat we de dingen die we moesten doen en leren afgerond hadden gingen we een begin maken aan deze film.
Uiteraard was er lang niet genoeg tijd om de hele film te kijken. Omdat ik deze film zo leuk vond, ben ik hem thuis gaan kijken en ik ben erg enthousiast.

Deze film is een echte romantische film, die een leuk en origineel verhaal heeft. De acteurs vind ik ontzettend leuk, dat heeft voor mij altijd al een grote waarde.
Toch heb ik af en toe het idee dat hij niet helemaal lekker is uitgewerkt, omdat er vaak nog dingen vaag blijven. Misschien is dat met opzet gedaan, wat mij niet helemaal duidelijk is.




In het voorjaar van 1922 verlaat de schrijver Nick Carraway (Tobey Maguire) het Midwesten en verhuist naar New York City. Hij jaagt zijn eigen American Dream na en neemt zijn intrek in de buurt van de mysterieuze, altijd feestende miljonair Jay Gatsby (Leonardo DiCaprio), en zijn nicht Daisy (Carey Mulligan) en haar man Tom Buchanan (Joel Edgerton), een adellijke rokkenjager. Zo wordt Nick in de fascinerende wereld van de superrijken gezogen en wordt hij getuige van obsessie, waanzin en tragedie.

 

Omdat ik het vervolg van The hunger games nog niet gezien had besloot ik dat maar weer eens te doen. Catching fire is een film die me aansprak omdat ik de vorige film erg goed vond.
Helaas moet ik zeggen dat deze film mij ontzettend tegen viel. Het was slecht opgebouwd, er zat weinig verhaal in en er gebeurde veel minder dan vorige keer.
Waar ik vorige keer op een kussen zat te bijten omdat ik het zo spannend vond, is waar ik nu bijna in slaap viel. Er is weinig over te zeggen, behalve dat ik dit zeker geen aanrader vind!


Na haar overwinning in de 74ste Jaarlijkse Hongerspelen met haar metgezel Peeta Mellark is Katniss Everdeen veilig naar huis teruggekeerd. Deze overwinning betekent echter dat ze opnieuw weg moeten en hun familie moeten achterlaten om op een 'Overwinningstournee' doorheen de districten te vertrekken. Onderweg merkt Katniss dat een opstand op til is, maar de Hoofdstad is nog steeds aan de macht wanneer President Snow de 75ste Jaarlijkse Hongerspelen voorbereidt - een wedstrijd die Panem voorgoed kan veranderen.

 

Met frans keken we deze film en ik herinnerde me dat ik die al eens begon te kijken in de eerste klas, waar we hem nooit hebben afgekeken. (Herkenbaar?)
Toen we 2/3 hadden gezien maar geen les meer hadden besloot ik het eind thuis af te kijken. Ik vond het een ontzettend interessante film, en het helpt je frans ook nog wat te verbeteren. Uiteraard keek ik de film wel met ondertiteling, want anders ligt de lat nog iets te hoog voor mij!

Een leuke en interessante film om gezien te hebben!

In 1949 wordt Clément Mathieu, een muziekleraar zonder werk, benoemd als opzichter van een internaat. Het opvoedingssysteem van directeur Rachin is erg streng, en Mathieu tracht de kinderen te boeien door een koor samen te stellen.

En dit waren de films die ik de laatste tijd heb gezien! De vakantie is voor mij afgelopen vrijdag al begonnen, dus ik zal de komende tijd weer veel gaan zien. Stay tuned!

You might also like