woensdag 26 maart 2014

Column - Fashion trends voor dit voorjaar!

Vandaag weer tijd voor een nieuwe column! Ik wil jullie graag kennis laten maken met een aantal mooie trends op het gebied van fashion! Nu de lente is begonnen komen ook bij mij de kriebels van de mooie nieuwe spring en summer collecties. Overal zijn weer mooie kleurtjes en printjes te zien. Ook een aantal trends bleven niet onopgemerkt. Na wat research op o.a. Pinterest.com zag ik echt geweldig mooie kledingstukken die ik zo graag weer aan wil trekken. Jammer alleen dat de kleding die je daar vind vaak alleen ter inspiratie zijn en niet om te kopen.. Daarvoor heb ik ook gekeken op de site van H&M, ONLY en Vero Moda en een aantal kledingstukken uitgezocht. Later we maar snel beginnen!





Ik waarschuw alvast even.. Het kan zijn dat je onwijs veel zin krijgt in dit voorjaar en vliegensvlug na het lezen van deze column de rest van de tijd gaat besteden aan het zoeken van leuke kledingstukken. ;-)


Trend 1 is de tribal en aztec print. Vorig jaar zag je het ook al veel, en dit jaar komt het gewoon weer terug. Het ziet er kleurrijk uit en geeft een echte 'statement feeling'. Valt jullie ook op dat het veel blauw is? Ik vind vooral het rokje links onder erg mooi. Die zilveren accenten maken het erg chique. Vorig jaar heb ik het niet erg veel gedragen, maar daar gaat dit jaar verandering in komen! Ik heb zojuist een nieuw topje met deze print gekocht. :)

Als tweede, de pastel kleuren. Ook niet geheel nieuw. Ik schreef in mijn eerste column al kort over de trend op beauty gebied. Mijn absolute favorieten zijn de mint groene en peachy kleuren. Pastel kleuren zijn zo zacht dat ze ook heel makkelijk te combineren zijn met een mooie statement ketting bijvoorbeeld. Of wat dacht je van neon accenten? Eigenlijk kan je er bijna alles mee!


Dan, als derde, kante kleding. Kant is erg meisjesachtig maar kan iets heel simpels zo een andere look geven. Gewoon een wit topje waarvan de rug van kant is, is zo anders dan een alleen maar wit. Het geeft iets extra's. Kanten jurkjes vind ik erg mooi. Het kan gehaakt zijn zoals op het plaatje in het midden, of meer als een extra laagje over een kledingstuk heen vormen. Zeker iets wat ik veel ga dragen deze zomer!

Ook de bekende winkels beschikken kleding met deze trends. Hieronder een paar voorbeelden:

De H&M! Wie komt daar nou niet,eens in de zoveel tijd.? Niet al te duur en verschrikkelijk leuke items die je echt moet scoren! De nieuwe spring collectie is uit en nu te koop. Op de voorpagina kreeg ik gelijk de foto links boven te zien. Hier zie ook weer de pasteltinten terug. De kledingstukken zijn vrij simpel maar met wat kleine details kun je ze in een keer opfleuren. Bij de jurken zag ik al wat kant terug komen. Zeker erg mooi, maar het liefst heb ik wat lichtere jurkjes voor deze lente/zomer.


ONLY is een van mijn favoriete winkels. Ik vind de prijzen vaak wel wat duurder dan die van de H&M, maar de kleren zijn het helemaal waard. :) Op de homepage stond er al in grote letters: 'Pasteltinten'. Een aantal kledingstukken zijn zelfs gecombineerd met twee trends. Dat zie je ook rechts onder. Kant is gebruikt en een mooie lichte blauwe kleur. Een van mijn favoriete items met kant vond ik het shirtje links boven. Je ziet het ook op de foto met het model. Vooral met een iets bruinere huid, in de zomer, lijkt het me erg mooi. Wat vinden jullie er van?

Dan als laatste de Vero Moda. Altijd als ik in de stad ben, loop ik een aantal vaste winkels af. Waaronder natuurlijk de Vero Moda. Ook zij gaan mee in de trends. In tegenstelling tot wat ik zag in de andere winkels, hadden ze hier best veel printjes. Zo ook de tribal/aztec print die je rechts onder op het rokje ziet. En verder natuurlijk weer die peachy, zalm roze kleuren. Deze zomer echt onmisbaar in de winkels.

En? Hebben jullie al zin in dit voorjaar? Ik heb jullie gewaarschuwd.. ;) Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en laat zeker even een reactie achter wat jij erg mooi vind en gaat dragen dit voorjaar!

xx Nida


Photobucket

You might also like