dinsdag 19 november 2013

To do: ...

The Room

Hey everyone!Wauw, wat is het lang geleden! Jep, het gaat behoorlijk achteruit met de updates op mijn blog, en dat kan vaak maar één ding te betekenen: School gaat voor.
Op dit moment ben ik druk bezig met het voorbereiden op mijn tweede school examen week, wat al heel snel op ons af komt. Ik heb het idee dat de hoofstukken en alles iets makkelijker zijn en dat ik er wat zekerder voor sta, dus dat is altijd fijn om te weten.
Tja, en als ik in zo'n hectische periode zit vind ik niets fijner dan allerlei to do lists te maken, om mijn hoofd even wat rustiger te krijgen en de chaos te overzien.

Leaping Lemons: VETOED!!! Makeover Mission #11: Extreme Weekend Challenge

Nog leuker is het om die lijstjes op te schrijven in verschillende leuke notitie boekjes. Zelf heb ik er dan ook aardig wat en heb er op dit moment 2, of eigenlijk 3 in gebruik. 


En dat zijn namelijk deze. Het bovenste boekje vind ik niet zo erg mooi maar deze kocht ik op een moment dat ik dringend weer een nieuw boekje nodig had. Tegenwoordig ligt hij eigenlijk alleen maar open of in mijn kast, dus zie je de voorkant niet meer zo veel. 
Hier zet ik al mijn to do lists van dagen, weekenden of weken in. Ook staan hier (voornamelijk vooraan in heb boekje) wat ideeën voor artikelen en video's in. Toch was dat niet zo'n heel erg succes, want omdat de lijstjes de ideeën lijstjes overheersten en ik ze daardoor kwijt was. Daar heb ik een oplossing voor bedacht.

Ik heb namelijk sinds een tijdje ook het roze boekje, met het Divimove logo er op. Dit is mijn Youtube netwerk die mij helpt met de video's en alles erom heen. 
Hier in schrijf ik mijn planning van video's per maand, ideeën voor video's en artikelen en vaak ook bladzijdes met video's die ik uitwerk met daarin welke shots ik moet maken etc.

Daaronder zie je mijn thuis agenda, die kreeg ik ooit van PostNL. Dit is voor mij ook echt een THUIS agenda, want ik gebruik hem voornamelijk thuis. Voor school heb ik namelijk een andere agenda.
Hier staan vaan korte en kleine to do lijstjes bij alle dagen. Dan heb ik het eigenlijk voornamelijk over de belangrijkste dingen, schoolwerk, video's die bewerkt moeten worden of online moeten, etc.



a generation lost in space

Als ik wel eens een to do list maak voor een weekend zet ik er echt werkelijk alles op, van kleine dingen als iets opruimen tot de hond uitlaten. Het klinkt misschien raar, maar het creëert nog meer rust en orde, zo kan je nog meer dingen afstrepen en hoef je niets meer te onthouden als het om dingen gaat die je nog moet doen, hoe klein of onbelangrijk ze ook zijn.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om weer eens wat te horen van mij en dat je wat aan mijn tips hebt gehad.
Vergeet zeker niet je te abonneren op mijn twee Youtube kanalen, daar komt elke week wel een video online, check it out!

http://www.youtube.com/user/inspiredbymylife

http://www.youtube.com/user/inspiredbybeautyblog

Photobucket

You might also like