donderdag 24 oktober 2013

Review: Essence maximum definition volume mascara




Mijn mascara was weer bijna op en het was tijd om een nieuwe te kopen. Deze keer ging ik niet voor mijn oude vertrouwde roze baby van Essence, namelijk de I love extreme crazy volume mascara, maar voor een met een ander fel kleurtje.
Dit is de knallende neon oranje maximum definition volume mascara van Essence. 
Essens heeft vrij veel keus in mascara's, maar ik ben altijd naar een mascara op zoek die een plastic borsteltje heeft, en geen haartjes. Waarom? Omdat ik daar veel meer lengte en minder klontjes mee krijg, en dat is wat ik wil. Je krijgt er wel volume mee, maar in principe heb ik dat niet heel erg nodig aangezien ik al vrij dikke en donkere wimpers heb.



Tja, kwijt raken is denk ik geen optie met deze mascara, het is zeker een opvallend product in je stash!
Op de dop staat er dat het een flexibel borsteltje heeft, en daar ben ik bij de meeste mascara's die dit hebben wel fan van.
Laten we kijken naar het borsteltje!

Dit is het borsteltje, zoals beloofd van plastic kammetjes en erg flexibel, dit is helemaal mijn ding!
Zoals je ziet loopt hij naar het einde toe wat smaller, waardoor je de kleine haartjes in je ooghoek ook een beetje mascara geeft en de dikkere en langere wimpers aan de buitenste ooghoek ook goed mee pakt.

Dit zijn mijn wimpers zonder mascara, redelijk lang en donker, dat heb ik dus van mezelf.


En dit is met de mascara op, nice effect toch!? Hij geeft mijn wimpers lekker veel lengte en ze worden mooi egaal zwart.
Klontjes is echt bijna onmogelijk met deze mascara, wat mij echt heel blij maakt.

Het borsteltje werkt heel fijn omdat hij lekker licht is en de wimpers snel door de kammetjes heen glijden. Zo kun je dus zoals de naam al zegt, de maximale definitie uit je wimpers halen!

Vergeleken met mijn vorige mascara, ook van Essence is het borsteltje echt mini! De kammetjes zijn wat dikker en steviger en het borsteltje loopt wat smaller naar het einde. Dat alles zorgt ervoor dat je lengte en volume krijgt, zonder klontjes en aan elkaar plakkende wimpers.



Ik vind het effect echt heel mooi voor zo'n goedkope mascara van Essence!
Als je op zoek bent naar een goedkope en goeie mascara is dit zeker een aanrader, even als de I love extreme volume mascara.
Al is het wel zo dat sommigen helemaal fan zijn, en andere hem vreselijk vinden. Ik zou zeggen probeer hem uit, voor die drie euro kun je geen spijt krijgen, toch?

Voordelen:

  • Goedkoop, namelijk €2,89
  • Leuke verpakking
  • Verdeeld de mascara goed
  • Geen klontjes


Nadelen:

  • CreĆ«ert niet heel erg volume maar meer lengte
Wil je dus een mascara van Essence die je wimpers goed uit elkaar houd kies dan of voor de Maximum definition volume mascara of de I love extreme volume mascara.
Dat zijn namelijk de twee mascara's die geen borsteltje met 'haartjes' maar een borsteltje met 'kammetjes'.


Wat is jouw beste goedkope mascara tot nu toe?

Photobucket

You might also like