dinsdag 24 september 2013

FOTD: Wearing my winged eyeliner and chain necklace



Het is alweer een tijdje geleden dat ik een Face Of The Day heb gedaan, en ik vond het wel weer eens tijd worden!
Gisteren, wanneer ik deze foto's maakte, had ik weer eens zin in een winged eyeliner. In combinatie met mijn haar in een staart of knot vind ik het altijd het leukste staan. Het is geen moeilijke, opvallende of heftige look, maar gewoon een daily look die prima voor school kan.


Ik hou er van hoe je met een simpele eyeliner je hele look totaal anders kunt maken, en eigenlijk ook de vorm van je ogen.
Vaak krijg ik vragen over hoe je een mooie en gelijke eyeliner kunt zetten. Tja, daar heb ik niet zozeer tips voor eigenlijk. Ik heb echt een hele tijd elke keer maar weer opnieuw geprobeerd om een wing te maken, en lang niet iedere keer ging het goed.
Oefenen. Oefenen. Oefenen. Dat is het enige wat ik je kan aanraden. Probeer ook niet te beginnen met een dikke lijn, maar een subtiel streepje.
Er zijn ontzettend veel filmpjes op Youtube te vinden waar mensen laten zien hoe je een mooi lijntje kunt maken!



Producten die ik heb gebruikt:
  • Nivea - BB cream light
  • Essence -  Match to cover concealer
  • Essence - Compact powder perfect beige
  • Catrice blush 130 light burgundy (niet meer te koop)
  • Bourjois - Eyeshadow nacre rose 86 (niet meer te koop)
  • Essence - Superfine eyeliner
  • Hema -  Wenkbrauw potlood 09
  • Essence - I love extreme volume mascara
  • Kiko - Lipstick 11

Ik heb niet veel gebruikt, en eigenlijk van alles maar een klein laagje. 
Neem bijvoorbeeld de BB cream, die mix ik met mijn dagcrème voor een wat subtielere en minder dekkende laag.
Als highlighter gebruikte ik de oogschaduw van bourjois, wat een hele mooie subtiele licht roze is. Ik bracht hem aan op mijn jukbenen, binnenste ooghoek, cupido boog en mijn wenkbrauw bot. Het geeft net even dat extra's aan je look, net even dag subtiele glansje!
Zeker een tip dus, kijk wat voor lichte shimmer oogschaduws er bij jou in je kast liggen!


De look maak ik altijd net even wat strakker door mijn wenkbrauwen licht bij te tekenen. Ze worden daardoor lekker strak en alle gaatjes worden opgevuld. Ik houd me niet zo heel erg bezig met de symmetrie van mijn wenkbrauwen, ik vind het belangrijk dat het nog wel natuurlijk blijft.


De ketting komt trouwens van Jens mode en het blousje van de H&M. 
Ik zocht al een hele lange tijd, vooral online, omdat je dit soort kettingen niet zo veel in de winkels tegen komt. Toch kwam ik er laatst een tegen dus, voor maar 9 euro! Over de ketting horen jullie later meer, maar dan niet in een artikel vorm! Wie zou kunnen raden waar ik het over heb?

En dit was mijn look van gisteren!
Dragen jullie ook wel eens een statement necklace en/of een winged eyeliner?


Photobucket

You might also like