vrijdag 7 oktober 2011

Column: Nieuw seizoen, nieuwe jij?


Ja dames, het is weer herfst! Persoonlijk heb ik een hekel aan de herfst, aangezien het dan vaak regent. Maar mijn column draait natuurlijk niet om het weer, nee om fashion! Vandaag ga ik mijn eerste tips geven aan de hand van eigen ervaringen. Ik spit namelijk twee keer per  jaar mijn hele kledinginhoud door. Meestal in de herfstvakantie en in de voorjaarsvakantie. Voor mij is het nogal een karwei, omdat ik vier kledingkasten, een la en een kledingrek heb. En nee ik ben niet verwend, ik ben gewoon slim. Ik koop namelijk veel voor weinig geld. Hoe dan ook, ik heb in de vakanties de meeste tijd om mijn klerenzooi uit te mesten. Het grappige is dat er altijd veel weg gaat, maar het toch nog een grote inhoud blijft. En natuurlijk komt er altijd weer heel veel bij. Ik ben een klein beetje heel erg verslaafd aan kleren… Dat is op zich ook niet zo vreemd voor een styliste in opleiding toch? Let’s go to the point please…

©       Mest 2x per jaar je kledingkast uit. Je kunt in een half jaar tijd namelijk erg veel veranderen. De meeste van jullie zullen ook nog wel in de groei zijn, dus veel kan ook ineens te klein zijn en daar heb je natuurlijk niet zoveel aan
       ©       Gooi je kleren niet weg, maar breng het naar Het leger des heils, de kringloop of een andere 2e hands zaak. Dan kun je andere mensen (zoals ik) er blij mee maken J
       ©       Kijk zelf ook eens tussen de 2e hands kleding, je kunt dat dan weer combineren met wat duurders en je bespaard een hoop geld!
       ©       Vriendinnen met dezelfde maat? Ruilparty! Verzamel alle kleding die je niet meer hoeft en maak er een gezellige dag van met je vriendinnen. Wie weet kom je wat leuks tegen in de oude garderobe van je vriendin? Dan heb je iets nieuws voor nop!
       ©       En niet te vergeten; Draag dat, waar je je goed in voelt. Al vind je iets nog zo mooi, zit het niet lekker dan zul je het nauwelijks dragen. Laat het dan gewoon lekker in de winkel hangen en besteed je centjes aan iets anders.



See you next time!


You might also like