vrijdag 9 mei 2014

Leven zonder gum

Me at this point of time:
Elk jaar komen rond deze tijd de artikelen over leer tips weer online, want de examens komen er weer aan! Afgelopen jaren, en vooral vorig jaar ging er steeds maar door mijn hoofd dat ook ik er een keer aan moet geloven, en laat die tijd nu aangebroken zijn.
Eergisteren en gisteren heb ik mijn proef examens gemaakt, in de gymzaal en volgens de echte regels, maar dan met examens van de jaren ervoor.
Vandaag post ik even een update over mij en wat er in mijn leven speelt!



Eigenlijk begon het na mijn laatste schooldag, en bij de examenstunt pas door te dringen. Ik ga mijn eindexamen doen! Over een paar weken ben ik klaar, en kan ik (hopelijk) vol trots mijn diploma in ontvangst nemen. Ik loop de deur uit en kan zeggen dat ik eindelijk klaar ben met het voortgezet onderwijs, en dat ik doorstroom naar het Grafisch Lyceum.

Tja, het was niet niets, dit jaar was een hectische bende. School examens vlogen om je oren en herhalen en leren was het enige wat je nog deed op school.
Het lijkt raar, omdat je zou denken dat je al lang weet wat je te wachten staat, alles herhalen en examens maken. Toch was dit jaar anders dan verwacht. Het gaat allemaal zo snel! Vooral de laatste weken is echt voorbij gevlogen. 
Aan het begin van het jaar zei ik dat ik wilde dat het jaar zo snel mogelijk om zou gaan en ik verder kan. Daar kom ik nu op terug. De tijd gaat zo snel, helemaal omdat ik een heel kort jaar heb, dat het bijna eng wordt.
De mensen uit mijn klas en vanuit mijn niveau op school zijn zo leuk en aardig, en ik heb de leukste dingen mee gemaakt op school en daar buiten.

Als je mij vraagt hoe mijn school periode was zeg ik je meteen dat ik er alleen maar van heb genoten. Oké, school blijft school, maar dat heeft iedereen moeten doorstaan. Maar als ik denk aan wie ik er allemaal heb ontmoet, wat ik geleerd en gedaan heb, en waar ik heen gereisd ben met school, dan kijk ik er met een glimlach naar toe.
Een nieuwe start, het is altijd fijn, maar het betekend gelijk dat we ook afscheid moeten nemen van het oude.

yes

Groter en ouder worden, doorgroeien, het is iets wat ik mijn hele leven al wil, maar langzaam aan begin ik daar steeds meer aan te twijfelen.
Als ik nu terug denk aan mijn laatste jaar op de basisschool weet ik nog hoe blij ik was dat ik naar het voortgezet onderwijs kon. Ik kon niet wachten! Daar herken ik mijzelf nu in met de situatie van het GLR. En als ik er zo aan terug denk vind ik dat het toch wel erg snel gaat, dat groeien. Volgend jaar zou ik dan al op het grafisch lyceum zitten, mijn vervolg opleiding!
Ook al doe ik VMBO-tl, omdat ik van havo kwam en bleef zitten heb ik toch 5 jaar op het middelbaar gezeten, wat zeker niet niets is. Ik kan het mij niet voorstellen dat mijn klasgenoten maar 4 jaar op school hebben gezeten en we straks klaar zijn op ons 16e.
Klaar om een stapje verder te zetten in de grote wereld, zo zie ik het eigenlijk. Nieuwe kansen, de een beter dan de ander. Nieuwe mensen, plekken en situaties. Het klinkt super excited, maar is het niet eng?
Ben ik niet bang dat deze stap misschien te groot is? Kan ik met mijn korte beentjes de sprong naar de overkant van de sloot wel halen? Vragen die je misschien beter niet kan stellen, want dit moet je gewoon doen. 
Je leven heeft altijd wel van dit soort punten. Denk aan je eerste en je laatste dag op de peuterspeelzaal, basisschool, middelbare, opleiding en/of je werk. I can do this, I have to.


Life is the art of drawing without an eraser


Ik vind het wel een passende quote voor dit artikel.
Goed, ik loop nu misschien een beetje hard van stapel, ik moet tenslotte nog mijn examens doen en zorgen dat ik dat diploma op zak krijg!
Uiteraard hoop ik op jullie begrip als het de komende tijd nog wat rustig blijf op inspiredbybeauty.nl, want ik ben druk aan het leren! Ook wil ik jullie bedanken voor alle reacties die ik tot nu toe heb gehad van de mensen die mij succes wensen, dat doet heel veel met me!



You might also like