donderdag 6 februari 2014

Van ombre naar sombre!

Ombre Nails- so easy and pretty and I love them. Don't forget to paint Vaseline around the edges for easy clean up

Voor ik begin met dit artikel wil ik me graag even voorstellen. Ik heet Nida en ben 14 jaar. Mijn hobby’s zijn tekenen, creatief bezig zijn, blogs volgen en heel veel sporten. Dit is mijn eerste column op Inspiredbybeauty. Ik hou van schrijven, maar ben iets te druk om zelf een eigen blog te starten. Ik volgde een aantal blogs en na wat google werk kwam ik op de blog van Kim terecht. Ik mailde haar over een gastartikel en begon met het schrijven van deze column. Ik wens jullie veel leesplezier en ik hoop dat jullie het leuk vinden om eens in de zoveel tijd een column van mij te lezen!



In 2012 begon de ombre trend. Op een gegeven moment zag je letterlijk ‘iedereen’ iets aan hebben of dragen wat een ombre effect bevatte. Het ombre effect zag je op onder andere kleding, in het haar, op nagels en zelfs op je lippen. In die tijd vond ik het erg mooi, maar ook erg gewaagd. Echter vond ik het effect alleen mooi als het ook goed in elkaar overliep. Zo zag ik regelmatig meiden die hun haar zelf probeerden te verven. De ene keer zag het er vrij professioneel uit, alhoewel ik ook een aantal mislukte kapsels zag.





Dit hierboven bijvoorbeeld. Dit is natuurlijk een grote ‘fail’ zoals de meeste het zullen noemen. Het ombré effect moet natuurlijk enig contrast geven, maar hier loopt het absoluut niet in elkaar over.




In tegenstelling tot de vorige foto is hier wel te zien hoe mooi het ombre effect kan zijn. Natuurlijk moet je ervan houden om je haar in dit soort felle kleuren te verven, maar het heeft wel wat. Ik vind het mooi om te zien, alhoewel ik het zelf nooit aan zou durven met mijn haar.



Naast je haar kleuren was de trend ook actief op fashion gebied. Diverse kledingstukken bevatten ombre. Deze zomer kocht ik zelf ook een aantal shirtjes met het zogenoemde ‘ombre’ effect. Zelf vind ik het erg mooi als de kleuren van donker naar licht of visa versa overlopen.





Als laatste was deze trend overduidelijk actief in de beauty industrie. Op de nagels zag je het erg vaak. De mooiste creaties werden gemaakt. Creaties van zonsondergangen naar zeegolven tot vuur werden nagebootst. Vaak zag je het met mooie pasteltinten zoals hierboven. Ik ben er fan van en heb het meerdere malen op mijn nagels gedragen. Jullie ook?



Hier zie je het ook weer terug. Door goed te blenden bereik je dit mooie overlopende resultaat. Een echte zonsondergang look!



Deze lippen trend zag ik niet vaak op straat. Het werd eerder gebruikt in fashion shows. Ik vind het wel wat hebben. Mooi, maar het mag van mij misschien een tikkeltje subtieler.
Maar goed, nu terug op wat ik jullie wilde vertellen. Er is een nieuwe trend lopende. Nouja, helemaal nieuw is het niet. Hoewel het ombre zorgde voor een overloop van kleuren met veel contrast is er nu het nieuwe sombre. Sombre staat voor ‘subtile’ en ‘soft’. De naam zegt het al. Het effect komt terug maar dan wat subtieler. Je zag het al bij de nagels. Lichte minder opvallende kleuren worden gebruikt die dichter bij elkaar liggen. Het is een verschil ondanks dat het niet erg groot is. ;) Hieronder zie je enkele voorbeelden van het sombre effect:



Het blijft zichtbaar terwijl de’ overal look’ niet zo opvallend meer is.



Wat vinden jullie van deze ‘sombre’ trend? Gaan jullie je ook bezig houden met het sombre in plaats van het ombre? Persoonlijk vind ik het erg mooi. Ik houd sowieso meer van de ietwat subtiele trends of kleuren. Hier zie je ook de trend van vorig jaar terug die gebruikt werd voor de nagels. Kennen jullie de witte lakjes met een klein beetje gekleurd pigment nog?
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om deze column te lezen!
Tot de volgende keer!



Bron foto’s: www.pinterest.com


Photobucket

You might also like