vrijdag 30 augustus 2013

Review: Kiko LE Palette02 + Longlasting lipstick 02


In dit artikel behandel ik de volgende 2 producten van Kiko, namelijk de 2 producten die ik in de sale van een Limited Edition kocht. Het is een palette en een longlastin lipstick, die je waarschijnlijk al in mijn shoplog van Italië hebt gezien.
Over allebei de producten was ik meteen razend enthousiast, ik zag meteen hoe erg mooi ze zouden kunnen staan. Meteen de test in dus, lees hier wat ik van deze producten vind!
Kiko kun je niet in Nederland kopen, en ook niet online, maar wel in de volgende landen:

Italië, Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Engeland, Frankrijk en Portugal



Ik begin met deze longlasting lipstick in de kleur 02. Verder heeft hij geen naam of iets dergelijks, alleen dat nummer.
De verpakking ziet er onwijs gaaf uit, met het kartonnen doosje en de leuke verfspetters die er in leuke kleuren op zijn gezet. Heel origineel, kleurrijk en speels!


De verpakking van de lipstick zelf is helemaal zilver, en aan het eind zie je de kleur van de lipstick, zo weet je in ieder geval ongeveer hoe hij er uit ziet. Normaal vind ik het altijd heel erg plastic over komen, maar deze keer vind ik het op de een of andere manier toch wel strak staan.
Nu moet ik zeggen dat dat misschien komt door de licht gekleurde letters, of de redelijk zware verpakking, zodat het veel minder snel plastic lijkt.

De stick zit in een huls die je omhoog moet draaien, wat op zich heel handig is, zo kan hij minder snel kapot gaan.


En dit is de swatch! Ik vind dat de kleur nu roziger over komt dan in het echt, hij is namelijk wat meer rood/oranje en heeft een glittertje er in. Soms kan dat een beetje teleurstellend of vervelend zijn, maar ik vind dat bij deze lipstick eigenlijk helemaal niet!
De structuur is fijn, goed creamy genoeg en niet korrelig (dat merk je soms nog wel eens met lipsticks die een glittertje hebben). Hij is fijn, maar niet het beste wat ik heb gehad. Maar ach, dat hoeft ook niet, voor dit prijsje, right?

En dan, blijft hij goed zitten? Met zo'n naam als lipstick moet je wel heel veel kunnen bewijzen! Maar dat vond ik ook, deze lipstick blijft ontzettend goed en lang zitten, en slijt heel mooi. Hij trekt niet in de lijntjes maar vervaagt gewoon heel geleidelijk. Dat is voor mij wel echt een must voor een mooie lipstick!

Voordelen:

  • Leuke originele verpakking
  • Redelijk budget
  • Mooie kleur
  • Slijt mooi


Nadelen:

  • Niet online, en niet in Nederland te koop
  • De verpakking kan er crappy uit zien door het zilver.


Deze lipstick was te koop voor 3,40 in de sale bij de Kiko store.


En dan door naar mijn aller aller aller mooiste (vind ik dan) product van Kiko dat ik dit jaar kocht, dat is namelijk dit colour party palette. Ook hier is de verpakking weer hetzelfde, super leuk gedaan met die verspetters! Dit is trouwens wel echt een herkenbaar dingetje van de LE's van Kiko, die kom je veel tegen in verschillende kleuren!
Dit is de kleur 02 Generous earth, en ze hadden ook nog een doosje met wat meer peachy tinten, blauw tinten en een met echt gemixte kleuren. Ik koos voor het natuurlijke palette.


De verpakking van het palette zelf is super gaaf, het is eigenlijk één groot spiegeltje! En ja, daar kan je leuke foto's mee maken ;)
De paarse vlek die je ziet is eigenlijk gewoon een zelfde verf spetter die je op het kartonnen doosje ziet, wat ik wel een leuk detail vind. Laten we maar gaan kijken hoe het er van binnen uit ziet!


Kijk even hoe mooi dit palette is, de kleuren zijn zo gaaf bij elkaar gezocht! Alle oogschaduws zijn mat, op één na, de 2e van links. Dat is een goud/ beige kleur en heeft een zachte glans, geen glitters, maar een subtiel glansje. Super gaaf!
Ik hou wel van matte kleuren, vooral als het bruin tinten zijn. Die kleuren gebruik je vaak toch voor schaduw in een dagelijkse look en dan gebruik ik liever geen high shine of glitter oogschaduws.
Tja en dan is de vraag altijd, hoe zijn ze op je huid? Pigmenteren ze wel goed? Want ja, je kan helemaal weg kwijlen bij oogschaduws zolang ze in de verpakking zitten maar als je ze probeert blijft er helemaal niks van over.


Wauw! Even serieus, ik heb nog nooit zulke mooie kleuren gezien die zo goed gepigmenteerd zijn! Oke, misschien komen de kleuren niet helemaal goed over op de camera, maar check alleen al de lichtste en de meest donkere kleur! Hier zou ik zomaar zonder moeite een mooie look mee kunnen maken, en ik weet wel zeker dat dit echt een favoriet palette word!

De structuur van de oogschaduws vind ik ook niet geheel onbelangrijk, maar ook dat is geen probleem bij deze oogschaduws. Ze voelen heel zacht en helemaal niet brokkelig of poederig aan, wat ook weer zorgt voor minder fall out! Ik ben helemaal wild van dit doosje, hebben jullie het door?

Voordelen:

  • De leuke originele verpakking
  • Prachtige basic kleuren
  • Fijne structuur
  • Goeie pigmentatie


Nadelen:

  • Zoals alle producten van Kiko, je kan ze niet in Nederland of online kopen, maar dat is geen nadeel van dit product!


Dit oogschaduw doosje was te koop voor €9,- in de sale, maar was oorspronkelijk 16,-
Ik hoop dat jullie het leuk vonden, volgende keer zijn de nagellakjes aan de beurt. Benieuwd? Blijf mijn blog in de gaten houden!
Photobucket

You might also like