woensdag 17 juli 2013

Italy here i come!



Ik heb al vaker verteld dat ik elk jaar naar de zelfde plek ga, en ja daar ga ik inderdaad dit jaar weer heen. Vaak krijg ik de vraag 'of het dan niet verveeld.' Ik snap de vraag, maar het antwoord is nee!
Ik weet niet beter of ik zit daar met al mijn vrienden en familie, ik zou er juist niet aan kunnen denken om elk jaar weer ergens anders heen te moeten. Onbekende plekken, onbekende mensen, je weet niet wat je kan verwachten, totaal niets voor mij dus!



Mijn ouders hebben een vast plek op een camping gekocht, die eigenlijk vroeger van mijn opa en oma was. Daar staat dan onze tent en caravan, met overkapping, en vlonder, en een klein soort terrasje  dus het is echt luxe kamperen eigenlijk. Vaak noem ik het niet eens meer zo, omdat ik bij kamperen een tent voor mij zie met 3 slaap cabines en mensen die koken op een gas stelletje.
Die caravan en tent staat daar jaar in jaar uit, dus ook in de winter (vandaar de overkapping voor bescherming).
We betalen voor de plek per jaar en per persoon, dus kunnen we zo vaak en zo lang blijven als we willen. Het is eerder dat we sneller naar huis moeten door het werk van mijn vader, hij is namelijk brandweer man en kan niet zo lang vrij nemen.
Dus eigenlijk maakt het niet uit voor de prijs, of we nou 2 weken gaan of 4!



Tja, als je ergens je hele leven al komt weet je de plekjes wel die er in de buurt zijn, waar je vrienden uithangen, waar leuke winkeltjes zijn, waar je het beste kan eten en waar je leuk kan feesten. 
Ik ben eigenlijk wel blij dat ik zo ben opgegroeid, mijn vader komt daar nu ook al heel zijn leven, en is ook niets anders gewend. Het lijkt mij soms ook wel leuk hoor, elke keer naar een nieuwe plek en nieuwe mensen leren kennen, maar het past minder bij mij dan dat ik op 1 plek blijf en vertrouwde mensen tegen kom.
Meestal gaan we rond de 4 weken, en dat vinden de meeste behoorlijk lang. Ik ook, maar ondertussen ben ik het gewend. Het leuke is dat je zoveel nieuwe mensen leert kennen die komen en gaan, maar ook gewoon om kan blijven gaan met de mensen die ook 3 tot 4 weken blijven.


Tegenwoordig zit er echt naast onze camping een veld met een ontzettend leuke strandtent. Daar kan je overdag lekker zonnen en zwemmen, en natuurlijk wat drinken.
S'avonds op dinsdag en in het weekend is er dan een feest, met dj en al. Ontzettend gezellig, zo zie je ook de Italiaanse mensen die daar gewoon echt wonen weer eens! Ook is er af en toe een schuimparty, wat natuurlijk geniaal is.

Vorig jaar was er ook 1 heel groot feest, wat 48 uur duurde, ontzettend gaaf om mee te maken, en ik hoop zeker dat dat dit jaar weer is. Er waren verschillende podiums met artiesten en bandjes, en er kwamen ontzettend veel mensen op af. Ook was er natuurlijk overdag weer veel te doen en 1 avond was er vuurwerk, super leuk om mee te maken!



De omgeving blijft mooi, al die vrolijk gekleurde huisjes, de aardige mensen en de prachtige bergen, ik vind het echt super leuk.

Veel mensen die naar Italië gaan gaan naar een toeristische stad zoals Rome of Venetië. Zelf ben ik daar nog nooit geweest maar ik zou het ook niet willen. Ik vind toeristen niet vervelend, maar het moet niet te veel worden. Ik wil wel nog het idee hebben dat ik in een ander land ben!
Ook gaan veel mensen naar bijvoorbeeld het Gardameer, wat ook ontzettend toeristisch is! Daar ben ik wel eens geweest, maar nee, ook niets voor mij. Geef mij maar liever het Comomeer!

Natuurlijk heb ik er dit jaar weer super veel zin in, en helemaal om mijn Nederlandse vrienden weer te zien, want tja, die wonen zo veel verder, en het komt er nooit van om ze ook tussen door te zien!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden, ik vond het in ieder geval wel leuk om hier wat meer over te vertellen, have a great day!
Photobucket

You might also like