maandag 24 juni 2013

Jouw eigen stijl

TumbIr | via Tumblr


Fashion, beauty, kleding en uiterlijk in het algemeen is voor mij redelijk belangrijk, en ik zorg dan ook dat ik mijn eigen stijl creĆ«er. Vaak doe ik wel mee aan trends, maar ook vaak genoeg niet. 
Ik kijk naar andere stijlen van mensen, en probeer daar elke keer iets kleins in mee te nemen en op die manier te ontdekken wat mijn stijl is en wat ik leuk vind. Ik vind dat ontzettend leuk om te doen, maar vaak wel moeilijk, hoe weet je nou wat jou stijl is?


In de winkel is het vaak lastig, je vindt dingen leuk, maar dat is anders dan dat het echt bij jou ook leuk staat. Stel je ziet een jurkje op een paspop staan die heel leuk gestyled is en met een bepaald figuur beter staat dan jouw figuur. Lastig, lastig. Ook is het vaak anders dan dat je het zelf styled, omdat je nou eenmaal niet de hele winkel kan hebben en je toch misschien net even andere dingen leuk vind.

Zelf probeer ik altijd veel op modeblogs en sites zoals lookbook.nu te kijken om inspiratie op te doen. Ook zit ik veel op Pinterest zodat ik mijn eigen moodboards kan maken, soms dan kijk ik daar dan in en zie ik echt wat ik leuk vind en kan ik mijn eigen persoonlijke stijl sneller beschrijven.
Ik zie in mijn mapje met kleding ontzettend veel witte bovenstukken, en vaak gewoon een jeans of zwart/grijze broek. Veel statement sieraden of juist subtiele sieraden en schoenen.
Veel basic kleuren, en dat klopt helemaal als ik mijn eigen kleding kast terug zie. Vaak zijn mijn outfits in basic kleuren zoals zwart, wit, grijs, legergroen, blauw of in ieder geval iets in die richting.
Vaak maak ik het dan af met een gekleurd sieraad, schoenen, vestje, of een bloesje.

Als ik naar sieraden kijk merk ik dat ik vroeger ontzettend veel zilver droeg, maar sinds een jaar super veel goud draag. Ik vind zilver wel mooi, maar ik vind dat goud mij net even wat mooier en warmer staat. Dat ligt aan of je huid koud of warm is, en dat complimenteerd elkaar dan.

Tja, ik match veel met kleuren, maar de laatste tijd toch wel wat minder. Vroeger was het altijd dat ik een legging of iets moest hebben in de zelfde kleur als de kleur in het printje van mijn topje. Ik merk wel dat dat voornamelijk door mijn moeder kwam, die doet dat zelf ook echt al haar hele leven lang.
Het kan leuk zijn, maar het word al snel saai vind ik.
Nu match ik vaak wel met kleuren, maar op een andere manier. Bijvoorbeeld met sieraden, make-up en nagellak. Wat subtieler, maar toch dat het wel opvalt.

Ik vond het wel eens leuk om even ergens anders over te schrijven, dus vandaar dit artikel. Hoe zou jij je eigen stijl beschrijven, of eerder, vind jij dat je een eigen stijl hebt? Of denk je dat je te veel of te weinig mee doet met de trends?
Ik hoor het graag bij de reacties!

Have a nice day girls!



Photobucket

You might also like