vrijdag 25 mei 2012

Touch up tips voor het einde van de dag

Whatrs-in-my-bag-1_173489822_large
Na een lange dag school, werk, of afspraken waar je heen bent geweest zit je make-up niet meer als in de ochtend. Stel je moet nog naar een afspraak, of zelfs wel een feestje, dan wil je toch weer een beetje fris voor de dag komen. En dan bedoel ik zonder je make-up helemaal er af en er opnieuw op te doen, of een hele make-up tas mee te nemen.
Wil je mijn tips weten? Lees dan verder!
Als eerste tip, keep it simple, ga niet te veel producten mee sjouwen die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt of uiteindelijk niet gebruikt.
Gebruik bijvoorbeeld ook multifunctionele producten mee zoals een lipstick die je ook als blush kan gebruiken.

1. Concealer 
Als aan het eind van de dag je wallen of puistjes wat meer zicht baar zijn kan je ervoor keizen om een concealer mee te nemen. Geen foundation, aangezien je waarschijnlijk al een beetje op hebt.

2. Poeder/blush
Veel mensen nemen een poeder mee, ik doe dit persoonlijk niet zo vaak, aangezien ik dat perfecte mat niet zo mooi vind en wel houd van die gezonde glowy look.
Ik neem liever blush mee, om weer een beetje kleur te krijgen na een dag lang op te moeten letten, schrijven, saai doen etc.
Tumblr_m01v6485r81qmbt9lo1_500_large
3. Getinte lippenbalsem
Dit is zo'n prachtig multi functioneel product, echt wauw!
Je kan hem als lippen balsem gebruiken, als lipstick om hem wat sterker aan te zetten en als blush met een healthy glow!

4. Blothing paper
Super handig om je gezicht ietsje minder shiny te krijgen en wat minder bezweet doet lijken, love it!
5110746001_c5346b453e_z_large
5. Oogpotlood
Veel meiden werken hun oogpotlood bij, ik doe dit niet, want ik draag bijna geen oogpotlood.
Je kan hem mee nemen, maar je kan ook een wattenstaafje gebruiken om hem mooi uit te smudgen.

Feestje?
Stel je hebt een feestje, dan wil je misschien niet met je dagelijkse look voor de dag komen, en dat is best logisch. Maar, je wilt ook hier niet alles mee hoeven te sjouwen, dus wat moet je doen?
Je kan door simpel weg 1 oogpotlood mee te nemen deze look maken:


Of je neemt een oogschaduw palletje mee.
Mascara vind ik zelf altijd een beetje overdreven, als je het s'ochtends op doet zit het echt nog prima aan het eind van de dag. Maar als je met oogschaduw aan de gang gaat valt het op je wimpers en kan je nog even een dun laagje aan brengen.
Gebruik wat je prettig vind, en niet wat moet, de keuze is aan jou!
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad!

Wat zit er in jou make up tasje?
Photobucket

You might also like