woensdag 16 mei 2012

Bloggen? Wat is dat?


Altijd als ik mensen vertel over mijn blog, kijken ze mij met een onbegrijpende blik aan, bloggen? Wat is dat?
Dat is de zin die ik vaak te horen krijg, of ze snappen niet wat het inhoud, of ze begrijpen niet helemaal wat ik daar allemaal voor doe.
Tja, en dan probeer ik het altijd uit te leggen, en heb ondertussen al een standaard verhaaltje die steeds op repeat gaat.


Ik heb een eigen blog en een youtube acount, en zet daar elke dag artikelen en filmpjes op. Mijn bezoekers bekijken ze en leren er weer van. Ik krijg soms producten opgestuurd om te testen en daar zet ik dan een artikel van op mijn blog. Of krijg mailtjes met nieuwe collecties van merken die ik dan weer in een artikel verwerk. Ik maar filmpjes over hoe je een bepaalde look kan maken, mijn favorieten producten van de maand of tips bij het verzorgen van je huid.
Oh, wat leuk, is dan een antwoord. En de meeste mensen vinden dat genoeg. Sommige vragen zich af of het voor de lol is, hoe ik die producten en mailtjes met nieuwe collecties dan krijg.

Het is best moeilijk om te vertellen wat het nou precies is, aangezien het niet echt bekend is en niet veel mensen het doen.
Sommige vinden het raar, omdat ze het niet kennen, het past niet in hun straatje dus is het maar raar.
Ik ben het daar niet mee eens, bedenk eerst of je wel weet wat het is voordat je een oordeel geeft.
Vaak denken mensen dat het onzinnig is, maar zodra ze te horen krijgen dat ik er ook geld mee kan verdienen is het pats boem interessant, raar eigenlijk, vind je niet?

Toen ik terug kwam van de Dutch youtube gathering vertelde ik wat het was, wat ik daar deed en noemde het begrip "Vloggen" , en iedereen keek mij met volle verbazing aan, wachtend op uitleg. Ik vertelde dat ik een soort filmpje maak, waarin ik laat zien wat ik doe en waar ik ben. Een soort log in een video, met een camera die ik meeneem waar ik heen ga.

"Dus je maakt artikelen over beauty producten?" "Onder andere ja, ik maak foto's van het product, zorg voor goede belichting, daarna bewerk ik ze, en daarna schrijf ik er een artikel omheen. Het lijkt allemaal snel klaar te zijn, maar met dit allemaal ben ik voor 1 artikel met 1 product al rond de 1 uur bezig." 
Ik maak er veel werk van ja, maar het is iets wat ik leuk vind, en dat is ook echt iets wat je nodig hebt om dit vol te kunnen blijven houden.

Het blijft een onderwerp die ik blijf uitleggen, maar gek genoeg vind ik het helemaal niet vervelend, maar zelfs leuk! Ik vind het leuk om te vertellen wat ik doe, en waar ik mijn vrije tijd aan besteed. En vertel het dus iedere keer opnieuw met even veel enthousiastme.
Ik hoop dat jullie zo'n artikel ook leuk vinden, wat persoonlijker, wat duidelijker over wat ik allemaal doe, en hoe ik dingen vertel.

Photobucket

You might also like